Mañueco, investit president de Castella i Lleó, amb els vots de Vox
El líder popular defensa que el pacte millora la qualitat democràtica
El president de la Junta de Castella i Lleó en funcions i aspirant a la investidura, el popular Alfonso Fernández Mañueco, ha sigut investitat de nou president gràcies als 31 vots del PP i 13 de Vox
Durant el seu discurs, ha defensat el seu pacte amb la formació d’ultradreta, Vox, per a revalidar el càrrec. Fernández Mañueco creu que aquest pacte és "beneficiós" per a millorar la "qualitat democràtica".
Respecte als recels que pot alçar l’aliança amb Vox, Fernández Mañueco ha demanat que s'analitze l'acció del futur govern de coalició "sense prejudicis" i "sense atacs preconcebuts".
Mañueco ha recordat que va assumir el lideratge de les negociacions com a dirigent de la candidatura més votada en les últimes eleccions i ha insistit que el seu govern defensarà els principis expressats en la Constitució i l'Estatut d'Autonomia.
Pacte fruit de "la voluntat" dels electors
Com a "referències essencials" de la seua acció de govern, Fernández Mañueco ha defensat que l'acord entre el PP i Vox reflecteix "la voluntat" dels electors, persegueix l'"estabilitat per a tota la legislatura" i també vol "assumir" el programa dels populars com a "opció més votada com a base de la legislatura", amb diàleg per a "parlar de projectes i actuacions i no de quotes de poder o repartiment de butaques".
Mañueco ha desitjat tindre un govern "fort, sòlid i eficaç per als pròxims quatre anys", en la gestació dels quals ha agraït la "voluntat" d'arribar a un acord per part de Vox, personalitzat en el seu dirigent autonòmic, Juan García-Gallardo, que es convertirà la setmana que ve en vicepresident de l'executiu de Castella i Lleó.
"Som dos partits diferents, cadascun amb les seues legítimes posicions, que els castellans i lleonesos coneixen àmpliament, però hem sabut donar exemple de generositat, responsabilitat i capacitat d'acord, parlant, negociant, buscant punts de trobada quan calia per a aconseguir els consensos necessaris. Tots hem de felicitar-nos pel resultat", ha resumit.
Més llegit
-
Presó provisional per a Pedro 'El Mexicano', l'autor del tiroteig d'Alfafar
-
Commoció a Calp per la mort d'un bebé de 20 dies atropellat per un cotxe aparcat que s'ha esgolat carrer avall
-
Dos accidents i una avaria mantenen retencions quilomètriques de l'A-7 fins a mitjan matí
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
El València, golejat, no compareix al Johan
-
À Punt interposarà accions legals als jutjats per la possible sostracció del vídeo del Cecopi