Llamazares dimiteix dels càrrecs federals d'EU davant de la "campanya de linxament"
L'anunci ha arribat després de fer-se públic una gravació on expressa que està disponible per a representar la plataforma Actua.
El líder d'Esquerra Oberta, Gaspar Llamazares, integrat en Esquerra Unida, ha anunciat la decisió de dimitir dels càrrecs federals del partit davant de la "campanya de linxament" que ha patit aquests dies. Els fets han sigut després de difondre's un registrament en què expressa que està disponible per a encapçalar una llista electoral de la plataforma Actua.
El portaveu en la Junta General del Principat d'Astúries ha subratllat que "no val la pena estar en uns òrgans que no escolten i que t'exclouen". Després de la difusió d'aquesta gravació, el líder d'Esquerra Unida, Alberto Garzón, va reclamar a Llamazares que demanara perdó a la militància i marxara de l'organització, mentre que el polític asturià va assegurar que no tenia motius per a demanar perdó perquè sempre ha sigut "lleial" amb l'organització.
Així mateix, ha recalcat que la direcció federal ha fet "cas omís" sobre les posicions d'Astúries en mineria, energia i indústria. "Seguisc compromés amb Esquerra Unida d'Astúries i amb els militants i amics, als quals cride a rebel·lar-se contra el desnonament de l'esquerra", ha asseverat.
El coordinador general d'Esquerra Unida, Alberto Garzón, ha respost a Llamazares a través del seu compte de Twitter després de conèixer la decisió del polític asturià de dimitir dels càrrecs federals d'EU. Garzón ha acusat Gaspar Llamazares de "dimitir en diferit" perquè, segons ha denunciat, fa dos anys i mig que no va als òrgans de formació i fa temps que "està políticament fora d'EU".
Més llegit
-
Emergències demana que s’extremen al màxim les precaucions pel temporal de vent a la Comunitat Valenciana
-
L'artista faller Chuky es retira: "Per motius emocionals, laborals i econòmics necessite parar"
-
El temporal de vent deixa ratxes de fins a 143 km/h a Castelló i obliga a fer desenes d’actuacions
-
Mónica Oltra anuncia que es presentarà a l’alcaldia de València: "És moment de trencar amb la foscor, accepte el repte"
-
Una sentència obliga València a buscar recintes alternatius per als grans festivals de la Ciutat de les Arts i les Ciències
-
Una cadena humana a Russafa reclama frenar els apartaments turístics i protegir el barri