L'executiva federal del PSOE analitza el fracàs a Andalusia
La direcció federal obri la porta a la dimissió de Susana Díaz però ella descarta aquesta possibilitat.
El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, reuneix aquest dimarts l'executiva federal del PSOE per a estudiar en profunditat el fracàs dels socialistes a les eleccions andaluses, on s'han deixat 14 escons i més de 400.000 vots. Per primera vegada en 36 anys, existeix el risc que el PSOE perda el govern d'Andalusia si el pacte entre les forces de dreta ix endavant.
Sánchez, absent dilluns per estar participant en la Cimera del Clima de Polònia, es tancarà des de les 12.30 hores amb la plana alta del partit per a analitzar uns resultats del tot inesperats per als socialistes, que no comptaven amb la forta irrupció de Vox en el parlament andalús. La reunió de l'executiva federal també servirà per a marcar l'estratègia que seguiran i en quin lloc se situaran de cara al procés de negociació que començarà els propers dies.
Dilluns, el secretari d'Organització del PSOE i ministre de Foment, José Luis Ábalos, ja va descartar un hipotètic pas al costat dels socialistes perquè siga Ciutadans qui assumisca el poder a la Junta d'Andalusia com a fórmula per a evitar que l'extrema dreta arribe al govern.
La direcció federal del PSOE manté oberta la porta a la dimissió de Susana Díaz al capdavant dels socialistes andalusos si això és necessari per a garantir la governabilitat d'Andalusia i impulsar un procés de “renovació i regeneració”. Amb tot, la presidenta en funcions de la Junta es va afanyar a descartar aquesta possibilitat després de rebre la confiança de l'executiva regional del partit.
Més llegit
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
L'alcalde d'Almussafes dimitix dels càrrecs en el PSPV-PSOE per les dos denúncies d'assetjament laboral i sexual
-
Pluges generals i molt fortes. AVÍS ROIG ACTIU
-
La resurrecció haurà d'esperar (2-1)
-
Els pescadors valencians podran treballar 143 dies en el 2026 en compte dels 9,7 que proposava inicialment Brussel·les
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | 90 minuts
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo