L'Audiència de València desestima el recurs presentat pels encausats en el cas Alqueria
Confirma l'existència d'indicis racionals de criminalitat, que s'han de dirimir en el juí oral
L'Audiència de València ha confirmat l'obertura del juí oral a l'expresident de la Diputació de València Jorge Rodríguez i nou encausats més per delictes de malversació i prevaricació, suposadament comesos mitjançant una presumpta simulació de contractes d'alta direcció en l'empresa pública Divalterra, que va tancar oficialment aquesta setmana l'actual president de la Diputació, Toni Gaspar.
El jutge del cas Alqueria va obrir el mes de febrer juí oral a Rodríguez, que va deixar el càrrec i va eixir del PSPV-PSOE per aquests fets, i a 14 alts càrrecs més.
Ara l'Audiència ha desestimat els recursos d'apel·lació presentats per Jorge Rodríguez i altres nou encausats (d'un total de 15) contra el procediment abreujat dictat pel jutjat d'instrucció 9 en el marc de l'anomenat cas Alqueria. El Tribunal entén que la resolució contra la qual es recorre està suficientment motivada, ja que fa un relat dels fets suficient i identifica les persones contra les quals es dirigeix el procediment.
L'Audiència confirma així l'existència d'indicis racionals de criminalitat i conclou que les al·legacions exposades pels recurrents s'han de dirimir en la fase de juí oral "de conformitat amb els principis d'oralitat, contradicció i immediació". En altres paraules, considera que hi ha prou indicis dels possibles fets delictius i de la possible implicació dels acusats en aquests fets, amb independència que ha de ser en el juí on es determinarà si correspon condemnar.
Més llegit
-
Koldo, a Ábalos: “Tinc dos mòbils de Santos de totes les barbaritats. El teu cas és un joc de xiquets comparat amb ell”
-
Llamps, pluja intensa, esclafits humits i granís sorprenen l'interior de la Comunitat Valenciana
-
Convocada l'octava manifestació per a demanar la dimissió de Mazón per la seua gestió de la dana
-
Mor una persona en un accident de trànsit este dimecres de matinada a Xàbia
-
Una alt càrrec d'Emergències confirma l'enviament de bombers a vigilar el Magre i el Poio (a Paiporta, Picanya i Torrent) a les 12:48 el dia de la dana
-
Catalá anuncia que la multinacional tecnològica Microsoft s'instal·larà a València
Més vist
Més escoltat
-
17.06.2025 | Línia de fons
-
17.06.2025 | 90 minuts
-
17.06.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
17.06.2025 | Tema d’actualitat”: la solidaritat els primers dies de la dana a la Rambleta, protagonista d'un documental
-
17.06.2025 | Queda't amb mi | Segona Part
-
16.06.2025 | “Distopies” Gaudir del temps lliure il·limitat