L'Ajuntament d'Oriola recorre al Tribunal Suprem les retallades del transvasament Tajo-Segura
El consistori considera la decisió “arbitrària” i que “no es fonamenta en criteris tècnics"
L'Ajuntament d'Oriola (Baix Segura) ha interposat davant el Tribunal Suprem un recurs contenciós administratiu contra el reial decret de revisió dels plans hidrològics de les demarcacions hidrogràfiques, que suposarà retallades en el transvasament Tajo-Segura, en considerar que no és “ajustat a dret”.
El recurs es dirigeix, en concret, contra la nova disposició addicional novena, que afecta el futur increment escalonat dels cabals ecològics que apareixen en el pla hidrològic del Tajo. El consistori considera la decisió “arbitrària” i que “no es fonamenta en criteris tècnics i afecta els cabals traspassables” del Tajo al Segura.
Segons l'informe jurídic elaborat per l’Ajuntament, “és indubtable” que el transvasament Tajo-Segura s'ha convertit en un element estratègic per a l'economia de les províncies d'Alacant, Múrcia i Almeria. “És vital per al manteniment de les dues principals fonts de recursos econòmics” de la zona, el turisme i “la cultura de regadiu”.
L'alcaldessa d'Oriola, Carolina Gracia, ha assenyalat en un comunicat que defendre el Tajo-Segura és una obligació i un dret per a “salvaguardar el present i el futur de milers de famílies i empreses”, i ha explicat que aquest recurs se suma al presentat per la Generalitat i els que puguen interposar altres administracions.
“Això no va de color polític, va d'interessos comuns, de posar la necessitat d'un recurs essencial com és l'aigua en el més alt de les nostres prioritats, i això requereix unitat i altura de mires”, ha assenyalat l'alcaldessa d'Oriola.
Més llegit
-
Leire Díez, l'expresident de la SEPI i el soci de Santos Cerdán, en llibertat amb mesures cautelars
-
Protecció Civil envia un ES-Alert per risc d’inundacions al litoral nord i sud de València
-
L'Aemet eleva a roig l'avís per pluges intenses i tempestes al litoral de València per a este diumenge
-
València suspén els actes nadalencs, anul·la exàmens i demana ajornar partits per l’alerta roja per pluges
-
A presó un cirurgià per agredir sexualment una pacient durant una operació a Múrcia
-
Investiguen una dona de València que tenia més de trenta figures d’ivori il·legals a sa casa
Més vist
Més escoltat
-
12.12.2025 | Carlos Civera presenta '4 historias al piano: las baladas de Chopin'
-
12.12.2025 | TERRA DE BOUS
-
12.12.2025 | Les notícies del migdia
-
13.12.2025 | Els últims '90 minuts'
-
12.12.2025 | ContrÀpunt
-
12.12.2025 | "El més viral", amb Fran Sevilla | L’aplaudit discurs de Nerea Pérez de las Heras en els Premis Ídolo