La jutgessa del cas Assut creu que Febrer va pagar publicitat del PSPV-PSOE en la campanya del 2007
La magistrada acredita pagaments de prop de mig milió des del grup del constructor a les empreses de publicitat que treballaven amb els socialistes valencians
La titular del jutjat d'instrucció 13, que investiga el cas Assut, vincula empreses del presumpte líder de la trama, Jaime María Febrer, amb el pagament a companyies de publicitat que efectuaren actes electorals per al PSPV en la campanya electoral del 2007.
En una nova resolució judicial detalla que l'empresa pública Espais Urbans de Xixona va abonar a Gigante Edificaciones y Obra —una de les empreses suposadament col·laboradores del grup Axis de Jaime Febrer— una important suma de diners en concepte de despeses de publicitat. També que aquesta segona societat, Gigante, va pagar 484.480 euros a empreses de publicitat —Metrofilms, Indústries Gràfiques Valencianes, Key, Publiexpress i Cronosport— que treballaven per al Partit Socialista.
Segons la resolució, el conglomerat empresarial de Febrer (Axis) va pagar despeses de publicitat del PSPV a través de mercantils interposades. El constructor, afegeix la magistrada instructora, mantenia nombroses reunions amb l'exresponsable de finances dels socialistes valencians, José Cataluña, en les quals tractaven quines havien de ser les funcions que havia de realitzar Gigante per a pagar, amb fons del grup Axis, despeses de publicitat de la campanya del PSPV del 2007.
No obstant això, les parts consideren que els fets descrits en la resolució judicial podrien estar ja prescrits, ja que han passat quinze anys.
Més llegit
-
Calculadora de sou | Cobres molt o poc respecte a la mitjana de la població valenciana?
-
El Festival de les Arts i el BigSound hauran de canviar d'ubicació arran d'una sentència judicial
-
Complicat rescat a València: salven un operari atrapat mentre podava una palmera
-
Intervenen 3.289 quilos de marihuana procedent del Canadà al port de València
-
La PAU del curs 2025-2026: La convocatòria ordinària se celebrarà els dies 2, 3 i 4 de juny i l’extraordinària els dies 30 de juny i 1 i 2 de juliol
-
Un accident en l’A-7 a la Llosa de Ranes genera més de quatre quilòmetres de retenció cap a València
Més vist
Més escoltat
-
25.03.2026 | 90 minuts
-
26.03.2026 | Amunt i avall | Tercera Part
-
25.03.2026 | 'Les Cases Buides', el documental que retrata la realitat de les vivendes abandonades en la Safor
-
Capítol 2: L'experiència ja ho és tot: com les marques creen relacions memorables
-
25.03.2026 | Anna Albaladejo presenta “Ací, on floreixen les tortugues”,
-
25.03.2026 | ContrÀpunt