La justícia escocesa deixa en llibertat provisional Clara Ponsatí
L’exconsellera d’Educació s’enfronta a càrrecs de sedició i malversació per la convocatòria de referèndum de l’1-O.
La justícia escocesa ha deixat en llibertat l'exconsellera d’Educació de Catalunya Clara Ponsatí després d'haver-se lliurat aquest dijous a la policia d'Edimburg (Escòcia). Posteriorment l'han transferida al Tribunal del Xèrif, després de reactivar-se l'orde europea de detenció i lliurament per un presumpte delicte de sedició pel 1-O.
Així ho ha assegurat el seu advocat, Aamar Anwar, a través del seu compte de Twitter, en què ha dit: "Hem guanyat la batalla, però no la guerra: encara queda un llarg camí".
L'exconsellera s'ha entregat passades les 12 hores en l'oficina de Policia de St Leonard d'Edimburg, després que el Regne Unit acceptara tramitar la nova ordre de detenció europea per a Ponsatí per un presumpte delicte de sedició i malversació de fons en relació amb la seua participació en l'organització del referèndum celebrat l’1 d’Octubre.
Més llegit
-
Sanitat confirma la mort per meningitis de l'adolescent de dèsset anys ingressada a l’Hospital de Dénia
-
La justícia obliga l'Ajuntament de València a canviar d'ubicació tots els festivals i concerts que ara tenen lloc a la Ciutat de les Arts
-
La jutgessa de la dana cita l'expresident Mazón per a declarar com a testimoni
-
Desmantellen a Guardamar del Segura una xarxa familiar suposadament dedicada al tràfic de drogues
-
La comunitat educativa manté la vaga del 31 de març i considera una 'burla' el decàleg enviat per Educació
-
Sánchez carrega contra el PP i Vox per contribuir al "desastre absolut" de la guerra a l'Iran amb "silenci o suport"