José Luis Ábalos: “La posició que s’espera és que ERC s’hi abstinga”
El ministre de Foment en funcions no fa vaticinis sobre la data d'investidura i diu que l’alliberament de l’AP-7 dona resposta a “una demanda històrica”.
En una entrevista en Les notícies del matí, el ministre de Foment en funcions i número dos del PSOE, José Luis Ábalos, ha assegurat que “la posició que s’espera és que ERC s’hi abstinga”. Tot i això, com que es tracta d’una situació complexa en què intervenen molts factors, no ha volgut fer vaticinis.
Ha assenyalat que la posició del seu partit és que “Espanya tinga al més prompte possible un govern en plenitud de funcions”, ja que “és la responsabilitat que tenim tots els representants triats per la ciutadania”. En aquest sentit, Ábalos ha defensat el diàleg com la via per a arribar a un acord, i no creu que l’informe de l’Advocacia de l’Estat siga el que determine l’abstenció d’Esquerra Republicana. “Esquerra coneix els nostres plantejaments”, ha assegurat.
El compliment d’una reivindicació històrica
Pel que fa a l’alliberament de l’AP-7, Ábalos ha indicat que es tracta del compliment “d’una reivindicació històrica per a la Comunitat Valenciana”. Sobre les conseqüències, el ministre de Foment en funcions ha comentat que la previsió és que el trànsit augmente un 30%, fet que, al seu parer, “és assumible”.
De moment, el manteniment de la infraestructura anirà a càrrec de l’Estat, i sobre el disseny de futures connexions de vies i enllaços, ha apuntat que caldrà veure “les més raonables” en diàleg amb la Generalitat.
Més llegit
-
Vota per la millor crítica d’À Punt – Fogueres 2025
-
Un cap d'Emergències confirma a la jutgessa que el comandament únic en la dana el tenia l'exconsellera Pradas
-
Un gran incendi destrueix una nau industrial a Algemesí
-
Els Estats Units entren en la guerra contra l'Iran amb un atac massiu al programa nuclear iranià
-
La comunitat internacional crida a la diplomàcia després de l'entrada dels EUA en la guerra entre l'Iran i Israel
-
El Ministeri d'Indústria canvia la normativa per a accelerar la reparació d'ascensors trencats per la dana