Israel crida a consultes l'ambaixadora a Espanya i convoca l'espanyola a Tel-Aviv
El ministre d'Afers Estrangers israelià afirma que Espanya "ha decidit concedir una medalla d'or als assassins de Hamàs"
El ministre d'Exteriors d'Israel, Yisrael Katz, ha ordenat cridar a consultes l'ambaixadora israeliana a Espanya, Rodica Radien-Gordon, i ha convocat al ministeri l'ambaixadora espanyola, Ana Solomon, després de l'anunci que Espanya reconeixerà Palestina el 28 de maig.
"Han decidit concedir una medalla d'or als assassins de Hamàs", ha denunciat el ministre israelià en un comunicat, en el qual el seu departament ha precisat que es mostrarà a l'ambaixadora espanyola el vídeo de l'atac del grup terrorista del passat 7 d'octubre contra Israel.
El govern israelià havia anunciat prèviament també la crida a consultes dels seus ambaixadors a Irlanda i Noruega, els governs dels quals també han avançat este dimecres que reconeixeran l'estat palestí el mateix dia que ho farà Espanya.
El ministre Katz ha advertit que "no serà complaent amb els que soscaven la seua sobirania i posen en perill la seua seguretat".
Més llegit
-
Descens tèrmic acusat i tempestes al sud del Xúquer i a les comarques del sud
-
Els set eixos de la proposta que la Conselleria d'Educació ha posat damunt de la taula
-
La reunió entre Educació i sindicats acaba sense acord després de vora cinc hores i se citen a continuar negociant dilluns
-
Més de 1.200 membres dels equips directius de centres amenacen amb dimissions en bloc en un manifest conjunt
-
La manifestació dels docents i la protesta dels taxistes amenacen de col·lapsar València este divendres
-
De la calor al fred