El govern proposa una Espanya 100% renovable de cara a 2050
En 2040 no es podran matricular cotxes que emeten CO2 i els edificis en 2050 hauran de ser d"'energia quasi nul·la".
El govern durà a terme les pautes del Pla Nacional Integrat d'Energia i Clima així com del Pla d'Estratègia de Baixes Emissions per a aconseguir un sistema elèctric cent per cent renovable en 2050 i existirà un Comité de Canvi Climàtic i Transició Energètica que assessorarà el govern.
Segons la nova llei, des de 2030 s'aniran limitant els permisos d'hidrocarburs fins a suspendre'ls i a partir de 2040, es prohibirà el fracking, no hi haurà concessions econòmiques a energies fòssils i no estarà permés matricular vehicles emissors de CO2, incloent-hi els híbrids. De cara a 2050, es reduiran les emissions de gasos un 90% respecte al nivell de 1990 i Espanya tindrà sistema elèctric cent per cent renovable.
El Ministeri per a la Transició Ecològica ha assenyalat que el seu objectiu és situar Espanya al capdavant de l'ambició europea contra el canvi climàtic i comptar amb un ampli consens per a remetre la llei al Consell de Ministres i a les Corts Generals i tramitar-la abans de final d'enguany.
Edificació i eficiència
En matèria d'edificis, es rehabilitarà el parc d'habitatges mitjançant la renovació per a aconseguir alta eficiència energètica i descarbonitzar abans de 2050, a un ritme d'almenys 100.000 habitatges a l'any entre 2021 i 2030.
Els nous edificis hauran de ser de consum d'energia quasi nul i es donarà de termini fins a 2025 perquè els existents ariben a la màxima qualificació energètica.
Més llegit
-
Els propietaris de cotxes desapareguts per la dana hauran de retornar les ajudes si no es resol la situació abans que acabe l’any
-
Temperatures de 35 °C en un dimecres de setembre de sol, calor i basca
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Presó provisional per a Pedro 'El Mexicano', l'autor del tiroteig d'Alfafar
-
Calp decreta tres dies de dol per la mort de dos xiquetes en accidents tràgics
-
Calor d'estiu