El govern espanyol convocarà 30.844 places, la major oferta d'ocupació pública de la dècada
Els sectors prioritaris són els serveis públics i els serveis socials, l'I+D+i i els sectors d'atenció per a prestacions de desocupació.
El govern espanyol convocarà enguany 30.844 places en l'Administració General de l'Estat, que suposarà la creació de 1.909 nous llocs de treball i serà la major oferta d'ocupació pública de la dècada.
Consell de Ministres ha aprovat aquest divendres diverses ofertes amb un total de 23.156 places que, sumades a les que ja s'han convocat, suposaran una oferta total de 30.844, segons ha explicat la ministra de Política Territorial i Funció Pública, Meritxell Batet.
En aquesta convocatòria, els sectors prioritaris seran els serveis públics d'atenció a la ciutadania, l'assistència directa a les persones usuàries dels serveis socials, els d'investigació, desenvolupament i innovació, i d'atenció per a prestacions de desocupació. També hi destaquen els serveis destinats a atendre necessitats urgents en matèria d'asil i refugi, de lluita contra el frau fiscal i laboral i l'administració penitenciària.
Així mateix, el Consell de Ministres ha donat el vistiplau a un reial decret per a convocar una oferta d'ocupació extraordinària destinada a l'atenció a asilats i refugiats, amb 323 places, com a resposta a les reivindicacions de les ONG. En aquest sentit, Batet ha assenyalat: "És una oferta extraordinària que resulta clau per a millorar el sistema d'acollida i per a impulsar-lo com un sistema just, integrat i eficient".
L'executiu espanyol també ha donat llum verda a un reial decret per a donar estabilitat al personal temporal de l'administració, amb una oferta corresponent a 2017 que no havia sigut convocada i que permetrà convertir en fixes 2.862 places interines de l'Administració General de l'Estat.
Batet ha recordat el compromís firmat d'aprovar una altra oferta d'estabilització d'interins, la referent a 2018, en un termini de sis mesos. Aquest decret inclou també 2.672 places per a la consolidació del personal de l'administració de justícia.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
La valenciana Rebeca Torró, nova secretària d'organització del PSOE
-
Carlos Mazón es reunix amb representants de l'agrupació ciutadana d'afectats per la dana Tots a una Veu
-
Les màximes repunten en vespres d'un dissabte amb possibilitat de tronades
Més vist
Més escoltat
-
03.07.2025 | Línia de fons
-
02.07.2025 | Línia de fons
-
3 de juliol - Un accident de metro causa la mort de desenes de persones a València (2006)
-
02.07.2025 | Estar de moda | La moda oblidada
-
03.07.2025 | Obrim Meló amb Baovan i Hundred: els que ara triomfen també la van pifiar
-
02.07.2025 | Les notícies del matí