El Govern d'Espanya i les comunitats autònomes es reuneixen per a abordar la crisi migratòria
La situació d'emergència que s’ha viscut durant tot el cap de semana a la costa andalusa centrarà la conversa d'aquesta vesprada.
La situació d'emergència que s’ha viscut durant tot el cap de semana a la costa andalusa a causa de l'arribada de centenars de migrants procedents del nord d'Àfrica, serà hui el tema central de la Conferència Sectorial de Política Migratòria, a la qual assistiran representants del govern central i de les comunitats autònomes.
El centre de recepció de migrants procedents de l'estret de Gibraltar Crinavis, que dissabte va començar a rebre les primeres persones migrants, ahir ja semblava un camp de refugiats degut a la gran quantitat de persones que han arribat durant tot el cap de semana a les costes andaluses.
Aquest camp és una de les decisions d'urgència que han anat prenent per a intentar controlar el gran augment de migrants que arriben a les costes espanyoles arran del tancament de fronteres per part del nou govern italià.
Divendres, el comissari europeu d'Immigració, Dimitris Avramopoulos, va qualificar la situació a Espanya de "manejable", una opinió que s'allunya molt del parer del govern andalús, que demanarà en la conferència sobre migració de hui "distribuir l'esforç d'atenció de migrants per tot el territori".
El govern de Pedro Sánchez, que ja ha anunciat la creació d'un comandament únic a l'Estret, buscarà la implicació de la resta de països de la Unió Europea.
La Generalitat, per la seua part, es mostrarà disposada a assumir l'arribada de migrants des d'Andalusia, encara que sempre que s'acompanye de recursos per a fer-ho en condicions.
Més llegit
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
Mazón diu que ara mateix no es planteja canviar zones de predomini lingüístic
-
Els embossos crònics en els accessos sud a València: la pista de Silla i la V-30 patixen col·lapses diaris
-
Vols cancel·lats i endarrerits als aeroports de València i Alacant per la vaga de controladors de França
-
Controlat un incendi de vegetació a l'Énova
-
La calor fa que rebenten algunes canonades del Palmar dos nits consecutives
Més vist
Més escoltat
-
02.07.2025 | Línia de fons
-
3 de juliol - Un accident de metro causa la mort de desenes de persones a València (2006)
-
03.07.2025 | Obrim Meló amb Baovan i Hundred: els que ara triomfen també la van pifiar
-
04.07.2025 | Les notícies del migdia
-
03.07.2025 | Renaixement automobilístic, innovació post DANA, un mercat en moviment
-
03.07.2025 | 90 minuts