La Generalitat explica que no va pagar el dinar de Mazón el 29 d'octubre perquè hi va assistir com a president del PP valencià
Ho assegura en una resposta parlamentària al grup socialista, que ha reclamat la factura
Presidència de la Generalitat assegura que el dinar que va mantindre el president de la Generalitat, Carlos Mazón, amb la periodista Maribel Vilaplana el 29 d'octubre, el dia de la DANA, no ha sigut satisfet a càrrec dels pressupostos de la Generalitat, atés que el cap del Consell va assistir-hi "en la seua condició de president del Partit Popular de la Comunitat Valenciana (PPCV)" i, en eixe cas, "són íntegrament sufragades per la formació política".
Així ho arreplega una resposta del secretari autonòmic de Relacions Institucionals i Transparència de la Generalitat, Santiago Lumbreras, a la qual ha tingut accés À Punt després de la petició de documentació que havien formulat els diputats socialistes Mercedes Caballero i José Muñoz en les Corts, que reclamaven tindre accés a la factura del dinar del cap del Consell durant el 29 d'octubre, dia de la riuada que ha arrasat part de la província de València i ha causat més de 223 víctimes mortals.
Lumbreras respon en l'escrit als diputats del PSPV-PSOE que esta factura "no ha tingut entrada ni, consegüentment, ha sigut satisfeta a càrrec dels pressupostos de la Generalitat", perquè "els menjars o sopars" que Mazón "celebra en condició de president del Partit Popular de la Comunitat Valenciana" són "íntegrament sufragats per la formació política", com "és el cas" al qual es refereix la sol·licitud.
A principis de novembre i després de dies d'especulacions sobre on va estar el cap del Consell la vesprada de la DANA, va transcendir que Mazón va dinar amb la periodista valenciana i actual consellera portaveu del Llevant-UE, Maribel Vilaplana, "per a abordar la possibilitat de dirigir i sumar-se al nou projecte de la radiotelevisió pública valenciana". En un comunicat, Presidència de la Generalitat ho explicava com "una trobada més per a sondejar professionals del món de la comunicació i incorporar-los a À Punt".
Pocs dies més tard, el mateix Mazón va confirmar que va menjar amb la periodista Maribel Vilaplana per a oferir-li la direcció d'À Punt. En les seues paraules, “per a parlar del futur de la televisió”: “Era un dia de treball. Un dinar de treball amb gent que no té res a veure amb açò. No s’ha d’anar acusant gent basant-se en rumors falsos. És fins i tot miserable”, va declarar.
El PSPV diu que hi ha cinc versions distintes del "suposat menjar"
Els socialistes van reclamar setmanes després tindre accés a la factura d'este "suposat menjar", ja que van assegurar que hi ha "cinc versions distintes" per a explicar "per què no estava" Mazón eixa vesprada al Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi). La polèmica fa referència al fet que el president del Consell no va arribar-hi fins a les 19:00 hores.
D'altra banda, preguntada per esta qüestió, la vicesecretària de Sanitat i Educació del PP nacional, Esther Muñoz, ha dit que no sap si el PPCV va pagar el menjar que va mantindre Mazón, encara que creu que en el que "s'han de centrar ara mateix" és en la reconstrucció de València.
Poc després de fer-se pública la resposta parlamentària, el PSPV-PSOE ha considerat "encara més greu" la "nova versió" aportada per Presidència de la Generalitat del menjar de Mazón, i ha argumentat que esta hauria de ser "la prova definitiva" que no pot seguir al capdavant del Consell, al mateix temps que ha exigit la dimissió "per mentider".
El síndic socialista a les Corts, José Muñoz, Mazón "continua avergonyint-nos als valencians, ara amb l'enèsima versió del que va succeir o el que diu que va succeir en aquell nefast menjar a El Ventorro, que va provocar que l'alarma a tots els valencians no arribara fins passades les huit de la vesprada, la qual cosa va provocar la mort de moltes persones".
Més llegit
-
Pérez Llorca anuncia que Educació posarà demà damunt de la taula una nova proposta per tractar de frenar la vaga
-
Un robatori de cable entre Algemesí i Benifaió provoca retards i cancel·lacions de trens de Rodalia i Mitjana Distància
-
La comunitat magribina de Crevillent fa una crida a la convivència i demana respecte a les dones
-
Una valenciana, a bord del vaixell amb el brot d'hantavirus: "Ho estem passant molt malament"
-
Avís taronja al litoral nord d'Alacant i litoral sud de València per a este dijous per intensitats de 40 l/m² en només una hora
-
Andrea, mare de Neizan, indemnitzada per negligència mèdica: “Almenys servirà perquè ell tinga la millor qualitat de vida possible”
Més vist
Més escoltat
-
06.05.2026 | Amunt i avall | Quarta Part
-
04.05.2026 | 90 minuts
-
05.05.2026 | L'hora de la cultura | Festival Xalar a l’Alt Maestrat i "Teló de Fons"
-
05.05.2026 | “Choriza May. El discurs de la reina”, el documental de la dragqueen valenciana més internacional
-
05.05.2026 | ContrÀpunt
-
04.05.2026 | L'hora de la cultura | Josep Valero i "El Pretext"