La Generalitat eliminarà les barreres arquitectòniques en els jutjats
Té en marxa set actuacions per a millorar l'accessibilitat per un valor d'1,3 milions d'euros.
La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha explicat que s'estan fent actuacions per a eliminar les barreres arquitectòniques de diferents seus judicials de la Comunitat Valenciana. Així, ha anunciat que els set projectes que estan en marxa per a millorar l'accessibilitat tenen un valor d'1,3 milions d'euros.
Bravo ha destacat les millores en els nous jutjats de la Vila Joiosa i la reforma de la seu del Tribunal Superior de Justícia de València, però també cal sumar que es preveu un Pla d'Infraestructures Judicials per a la construcció de nous palaus de Justícia a Alacant, Alzira, Llíria, Gandia, Oriola, Xàtiva, Torrent, Sagunt i Villena, a més dels projectes per a la rehabilitació integral dels jutjats d'Ontinyent, Vinaròs i Torrevella.
La consellera també ha aclarit que s'està adaptant la senyalística de les seus judicials en col·laboració amb el Comité Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (Cermi) i s'ha firmat amb el Consell General del Poder Judicial un conveni per a l'adaptació de les resolucions judicials a un llenguatge més comprensible, així com mediació gratuïta a qualsevol persona amb una discapacitat igual o superior al 33% i a les seues famílies.
Més llegit
-
Algunes parades del Mercat Central no podran obrir divendres per l'incendi
-
La nova presidenta de l'AVL: "Seria desitjable una presència del 50% o més del valencià en l'ensenyament per a compensar la minorització"
-
Arriba a La Fe la màquina de protonteràpia donada per la Fundació Amancio Ortega, que començarà a funcionar en 2027
-
Un col·lectiu antifeixista denuncia una doble agressió racista a un home senegalés i un altre magribí a Tavernes de la Valldigna
-
Crema a Alzira una altra vivenda vinculada als detinguts pel tiroteig mortal a l'Alquerieta
-
Amenaça de despreniments i risc en cas d'incendi, les conclusions de l'informe que ha tancat el Principal