Garzón demana al govern central que se sume a la comissió d'investigació sobre el rei
El grup parlamentari Units Podem vol que el monarca comparega al Congrés dels Diputats sobre el 'cas Corinna'.
Units Podem ha demanat la creació d'una comissió al Congrés dels Diputats que investigue el presumpte ocultament de patrimoni del rei Joan Carles. També volen que el monarca comparega per a aclarir si va utilitzar la princesa Corinna per a ocultar patrimoni i si té diners ocults a Suïssa.
Aquesta vesprada, el coordinador federal d'Esquerra Unida, Alberto Garzón, ha estat a Paterna i allí ha demanat al nou govern central que s'afegisca a aquesta iniciativa després que la ministra portaveu del govern central, Isabel Celáa, haja dit que l'executiu no pren en consideració les declaracions de Corinna, ja que es tracta de gravacions antigues i que no afecten l'actual rei, Felip VI.
A Paterna, Garzón ha assegurat que "Pedro Sánchez i el Govern s'equivocarien molt greument si mantenen la línia continuïsta del PP de protegir els poderosos i la monarquia corrupta". A més, ha afegit que "si no es vol investigar, s'estarà sent còmplice dels possibles delictes".
De moment, alguns partits com Esquerra Republicana de Catalunya o el PdeCAT han mostrat el suport per a la creació d'aquesta comissió d'investigació.
El rei emèrit continua sent aforat, però ja no és inviolable. En aquest sentit, tècnics d'Hisenda apunten que aquesta condició d'aforat sí que permet investigar-lo per frau i blanqueig de capital.
Més llegit
-
Sánchez respon a Trump: “La nostra postura es resumix en un ‘No a la guerra’”
-
Reobri l'AP-7 en direcció a València, però continua tallada a Alcalà de Xivert en direcció a Barcelona
-
Pluja més forta i continuada per a dijous
-
Els últims afusellaments del franquisme i un homenatge a Ronsard: així són els versos inèdits d’Estellés
-
El pas de Regina deixarà pluja dèbil a les comarques centrals i al nord, vent de gregal al sud i pols en suspensió
-
La xarxa troncal d'hidrogen travessarà cent municipis de la Comunitat amb un gasoducte de 400 quilòmetres que connectarà amb Catalunya i Múrcia
Més vist
Més escoltat
-
03.03.2026 | 90 minuts
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
04.03.2026 | Les notícies del migdia
-
03.03.2026 | Les notícies del migdia