Gabriela Bravo es mostra oberta al diàleg amb els bombers forestals en vaga
Els bombers demanen l’estabilització de 250 companys en situació temporal
La consellera de Justícia, Gabriela Bravo, ha intervingut aquest divendres a les Corts per a donar resposta a la vaga indefinida convocada pels bombers forestals per al mes de setembre, com a forma de protesta per a aconseguir l’estabilització de 250 bombers en situació temporal.
La Generalitat va subrogar el personal de Tragsa en 2019, a través de la Societat Valenciana de Gestió Integral dels Serveis d'Emergències (SGISE) i va assumir 454 persones amb un contracte indefinit fix anual, 34 amb contracte indefinit fix discontinu i 225 amb contracte temporal.
Segons ha assegurat la titular de Justícia, convertir un treballador temporal en fix podria incórrer en un delicte de prevaricació “perquè la jurisprudència ja ha dit que no és possible", i només s'ha fet a través de resolucions judicials després que persones amb contractes temporals concatenats van acudir al jutjat.
Bravo ha afirmat que la voluntat de la Generalitat es professionalitzar el personal de la SGISE perquè puguen afrontar i coordinar qualsevol emergència de la Comunitat Valenciana i ha assegurat que treballaran en una comissió en el procés d'estabilització de la plantilla.
A l'agost els bombers van fer vaga els dies 5, 11, 17 i 23 d’agost, amb uns serveis mínims del 60%. D'altra banda, el juliol passat, es van fer parades els dies 14, 20 i 26 amb un seguiment segons les seues xifres del 80%.
Més llegit
-
Un home de 22 anys mor en un accident de trànsit a la pedania valenciana de Carpesa
-
Eleanor Sofía, a Castelló de la Plana, la primera valenciana que naix el 2026
-
La Policia confirma "desenes de morts" i un centenar de ferits en l'incendi d'un bar a l'estació suïssa d'esquí de Crans Montana
-
Temporal de mar, pluja i neu la primera setmana del 2026
-
Pérez Llorca: “Apel·le al consens perquè el govern espanyol contribuïsca al Pla Viu i rebaixe l’IVA en la compra de la vivenda”
-
La policia deté durant la nit de Cap d'Any sis persones a València i 21 a Alacant