Feijóo diu que el PP donarà suport a la pujada de les pensions al Congrés, tot i "no estar d'acord en com s'ha fet"
El líder nacional dels populars ha assenyalat que l'entesa entre patronal i sindicats és un "aval suficient" per a votar-hi a favor
El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha avançat este dimarts la disposició del seu partit, el principal de l'oposició parlamentària al govern espanyol, a donar suport al Congrés la pujada de les pensions aprovada per al 2025. "No estem d'acord en com s'ha fet, però sí en el contingut i en el fons", ha assegurat durant la intervenció en un desdejuni de Nueva Economía Fórum. Ha precisat, tot i això, que cal reunir el grup parlamentari per a adoptar l'opinió definitiva de cara a la votació del reial decret llei.
"Hi ha un acord entre la patronal i els sindicats i, encara que creiem que eixos acords també s'han de portar, negociar, en la cambra, entenem que és un aval suficient perquè el Partit Popular s'hi posicione a favor", ha indicat. Feijóo ha expressat que no sap si ja hi ha hagut una reunió del grup parlamentari al Congrés sobre l'assumpte, però ha afegit que la seua postura personal és convéncer els diputats perquè hi voten a favor, encara que no comparteix la manera en què la coalició estatal de govern, formada pel PSOE i Sumar, ha tramitat la iniciativa.
Serà la setmana vinent quan el Congrés debata la convalidació o derogació de diversos decrets que, a més de la pujada de les pensions, inclouen ajudes al transport públic, el nou gravamen energètic o la modificació legal per a compatibilitzar la pensió amb un treball, que s'emmarca en l'última part de la reforma del sistema de pensions que va iniciar l'exministre i ara governador del Banc d'Espanya, José Luis Escrivá.
Més llegit
-
Cap de setmana amb màximes per damunt dels 36 °C a l’interior de la Comunitat Valenciana
-
Mompó no sap si Mazón compareixerà en la comissió de la dana al Congrés, però assegura que "actuarà en conseqüència al seu càrrec"
-
El PSOE demana que compareguen Maribel Vilaplana i el propietari d'El Ventorro en la comissió de la dana al Congrés
-
Salut Pública investiga una possible toxiinfecció alimentària a Xàtiva després d'un torneig de futbol
-
El PSOE demana que compareguen Maribel Vilaplana i el propietari d'El Ventorro en la comissió de la dana al Congrés
-
Requena registra el rècord de temperatures amb 38 °C en l'últim dia de maig