Podem i Esquerra Unida repetiran coalició en les eleccions generals i europees
Reeditaran la coalició d'Units Podem amb què ja van concórrer en les últimes generals de juny de 2016.
Podem i Esquerra Unida han tancat un acord per a confluir en les eleccions generals del 28 d'abril i en els comicis europeus del 26 de maig. Així, reeditaran la coalició d'Units Podem amb què ja van concórrer en les últimes generals de juny de 2016.
Les dues organitzacions donaven pràcticament per fet la continuïtat de la seua aliança per als futurs comicis, però l'avançament electoral ha obligat a accelerar els terminis, ja que les coalicions han de registrar-se abans del 15 de març.
Les direccions estatals d’ambdues formacions van tancar al maig de l'any passat un acord marc per a confluir, excepte excepcions, en les eleccions municipals, autonòmiques i europees del 26 de maig, que ha servit de base per a negociar els acords que s'estan tancant en tots els nivells.
No obstant això, era necessari redactar-ne un d'específic per a aquestes eleccions generals, per a adaptar-se al nou escenari que afronten les organitzacions de Pablo Iglesias i Alberto Garzón.
Més llegit
-
Pérez Llorca desfila en l'Ofrena amb la seua filla "molt emocionat" en un dia "inoblidable"
-
Mascletà en directe del dimecres 18 de març de les Falles 2026 de València
-
Imputen quatre sanitaris per la mort d’una xiqueta de dotze anys de Jérica per peritonitis purulenta el 2023
-
Les falles experimentals oferixen un aire fresc que trenca la ruta clàssica
-
Dos detinguts per intentar segrestar un empresari en una furgoneta amb destí a Petrer per a robar-li criptomonedes
-
Els casos de meningitis al Regne Unit s’eleven a vint en un brot “sense precedents” al país
Més vist
Més escoltat
-
18.03.2026 | Les notícies del migdia
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Quarta Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Primera Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Tercera Part
-
17.03.2026 | Les notícies del migdia