Errejón serà el portaveu de Sumar al Congrés per a rellevar Marta Lois
La formació donarà més pes a EU, atés que el diputat Enrique Santiago serà el portaveu suplent del grup
Sumar ha triat el diputat i líder de Més País, Íñigo Errejón, com a nou portaveu del grup parlamentari en substitució de Marta Lois, que formalitzarà aquest dimarts l'eixida del càrrec per a bolcar-se com a candidata de la formació a Galícia. A més, segons han indicat fonts de la formació, el parlamentari d'EU Enrique Santiago, la formació del qual l'havia postulat al càrrec, es convertirà també en el portaveu substitut del grup plurinacional.
El grup executiu de Sumar va aprovar dimecres passat que Errejón reemplace Lois al capdavant del grup parlamentari a proposta de la líder de la formació, Yolanda Díaz. I és que l'acord amb els diferents partits que componen la coalició deixa la potestat de triar el portaveu. Les citades fonts remarquen que el perfil del líder de Més País havia sigut ja consultat i aprovat per les formacions representades en el grup plurinacional.
La designació d'Errejón es formalitzarà en una reunió del grup dimarts que ve i, en la cita, es plantejarà també la incorporació de Santiago com a portaveu suplent. Mentrestant, els càrrecs de portaveu adjunts de Sumar no patiran canvis i continuaran representats per Aina Vidal (En Comú Podem), Águeda Micó (Compromís) i pels diputats de la Chunta i Més, Jorge Pueyo i Vicenç Vidal, que s'alternen el tercer lloc cada sis mesos.
Més llegit
-
El foc de la Cremà acomiada unes Falles convertides en un clam col·lectiu per la pau
-
Pérez Llorca desfila en l'Ofrena amb la seua filla "molt emocionat" en un dia "inoblidable"
-
Imputen quatre sanitaris per la mort d’una xiqueta de dotze anys de Jérica per peritonitis purulenta el 2023
-
Catalá aposta per ordenar millor la mobilitat en Falles i endurir les sancions per conductes incíviques
-
Guia per a seguir la Cremà de les Falles de 2026
-
Catalá indica que el debat sobre l’Ofrena, els envelats i la taxa turística s'haurà d'abordar el dia 20