Les eleccions catalanes s'ajornen al 30 de maig
La situació epidemiològica a Catalunya obliga a no celebrar els comicis el 14 de febrer com estava previst.
La Generalitat de Catalunya ha aprovat el decret per a ajornar al 30 de maig la data de les eleccions, previstes per al 14 de febrer, "perquè ningú es quede sense el dret a votar". Així ho ha donat a conéixer el vicepresident del govern català, Pere Aragonès, aquest divendres després de la celebració del consell executiu, que ha aprovat la decisió. El dirigent ha dit que hi ha risc que la pandèmia afecte el procés electoral. Prèviament, la reunió de la mesa de partits catalans ha aprovat la proposta amb l'únic vot en contra del PSC, que considera que la decisió no respon a criteris epidemiològics.
En els últims dies, el govern català havia avançat una possible proposta d'ajornament, encara que oficialment havia evitat concretar-la. En el transcurs de la reunió, el PSC ha proposat un “ajornament tècnic” de les eleccions catalanes fins al 14 o 21 de març, encara que manté que l'evolució de la pandèmia a Catalunya no justifica retardar els comicis.
Més llegit
-
Detenen a Alacant un home per la mort de la seua parella a Leganés
-
El jutge Peinado envia a juí amb jurat Begoña Gómez i la seua assessora
-
L'estiu més càlid en almenys un segle i mig donarà pas a una tardor previsiblement també amb temperatures per damunt del normal
-
‘Valencians al món’ torna a Nova York
-
Estrasburg reobri el cas Sala: el tribunal admet la demanda del fill de la viuda de la CAM contra l'absolució del seu cunyat
-
Les víctimes protesten a la porta del Congrés contra la gestió de Mazón el dia de la dana