Dotze coalicions competiran en les eleccions generals del 10N
Unides Podem, Més Compromís i Avant Adelante Els Verds, les tres agrupacions de partits que es presenten a la Comunitat Valenciana.
La Junta Electoral ha registrat dotze coalicions per a les eleccions generals del 10 de novembre, abans de la fi del termini, aquest dilluns.
Per la Comunitat Valenciana es presenten Unides Podem (UP), Més Compromís i Avant Adelante Els Verds (la suma d'Avant i Els Verds-Ecopacifistes).
Unides Podem (UP) reuneix Podem, EU, Batzarre i Alt Aragó en Comú a totes les circumscripcions llevat de Catalunya i Galícia. En Comú Podem-Guanyem El Canvi és la marca d'UP a Catalunya, on s'associen En Comú Podem, Catalunya en Comú i Podem. A Galícia la coalició s'anomena En Comú-Unides Podem, i és la suma de Podem i Esquerra Unida Galega.
Més Compromís és la fórmula amb què concorren a les eleccions Més País, el nou partit de l'exmembre de Podem Íñigo Errejón, i la coalició de Compromís, el Bloc Nacionalista Valencià, Iniciativa del Poble Valencià i Verdsequo del País Valencià. La formació d'Errejón s'anomenarà Més País-Equo a les altres 12 províncies on es presenta a Espanya (la Corunya, Astúries, Biscaia, Cadis, Granada, Madrid, Màlaga, Múrcia, Las Palmas, Pontevedra, Santa Cruz de Tenerife i Sevilla).
Retallades Zero-GV és, juntament amb Unides Podem, l'única coalició que es presenta a totes les circumscripcions. Agrupa les formacions Unificació Comunista d'Espanya, Els Verds-Grup Verd, Partit Castellà-Terra Comunera i el Grup Verd Europeu.
Quatre coalicions a Catalunya
Catalunya és la comunitat on més coalicions s'han registrat, un total de quatre. Juntament amb la d'En Comú Podem, compta amb ERC-Sobiranistes (ERC i Sobiranistes), Junts (Partit Demòcrata Europeu Català i Junts per Catalunya) i la Candidatura d'Unitat Popular-Per la Ruptura (CUP-PR), que concorre per primera vegada a unes eleccions generals en associació amb la candidatura d'Unitat Popular i Capgirem.
Els partits canaris han promogut dos coalicions més sota les marques Ara Canàries (Unitat del Poble i Alternativa Nacionalista Canària) i Coalició Canària-Nova Canàries.
Tanca el recompte al nord d'Espanya Navarra Suma, la coalició que formen el Partit Popular, Unitat del Poble Navarrés i Ciutadans.
Més llegit
-
La Comunitat Valenciana comença l'estiu amb 12.300 treballadors més i amb rècord d'afiliacions per damunt dels 2,3 milions
-
Reconstruïxen el crim del menor de tretze anys assassinat a Sueca amb la presència de l'autor confés
-
Més calor a la vista
-
El comerç valencià podrà obrir onze diumenges i festius el 2027: consulta ací el calendari
-
La xifra de víctimes mortals espanyoles en el doble terratrémol de Veneçuela s'eleva a 26
-
Daniela, supervivent de l’accident de metro de València: “Van intentar tapar-ho tot perquè només impactara la visita del papa”