Les Corts proclamen Calero senadora territorial
L’exdelegada del govern ocuparà la vacant que va deixar la consellera Bueno a la Cambra Alta
Gloria Calero, la delegada del govern espanyol durant els últims dos anys, ja ha sigut designada a les Corts com a senadora territorial en representació de la Comunitat Valenciana. El nomenament ha obtingut 45 vots a favor, 46 en blanc i dos nuls. La seua candidatura té com a suplent Josep Tur, exalcalde de la Vall d’Uixó.
Una vegada escollida, les Corts han entregat la credencial de Calero com a nova senadora. Al Senat ocuparà el seient que ha deixat vacant Josefina Bueno en assumir la Conselleria d’Innovació.
Calero ha exercit les funcions de delegada del govern espanyol a la Comunitat Valenciana des de febrer de 2020. La ja exdelegada, infermera de professió, va ser regidora i alcaldessa de Sagunt i membre de l'executiva federal del PSOE.
El reial decret de destitució de Calero com a delegada del govern espanyol i el nomenament de la seua successora, la fins ara regidora d’Emprenedoria de València, Pilar Bernabé, com a nova delegada es van aprovar en el Consell de Ministres de dilluns.
Agraïment pels càrrecs "interessants"
En declaracions als mitjans, Calero ha agraït el seu partit que “sempre” li haja proposat càrrecs de responsabilitat i “molt interessants”. L’exdelegada del govern procedia de l’entorn de confiança de l’exministre valencià José Luis Ábalos. Tot i l’eixida d’aquest de l’esfera pública, Calero s’ha mantingut en l’entorn de confiança de Puig.
El reial decret de cessament de Calero com a delegada del govern espanyol i el nomenament de la seua successora, la fins ara regidora d’Emprenedoria de València, Pilar Bernabé, com a nova delegada es van aprovar en el Consell de Ministres de dilluns. Calero, encara en les Corts, ha augurat una nova etapa enriquidora, després de dos anys “molt durs” en què s’ha hagut d’afrontar la pandèmia.
Més llegit
-
Descobrixen una finca amb actes taurins il·legals després que una vaqueta escape i talle l’AP-7
-
Prop de 150 milions anuals i 500 llocs de treball directes: l'impacte econòmic del Roig Arena
-
Arriba un episodi de pluges fortes, amb acumulats de 120 l/m² en sis hores
-
Un mort i cinc ferits en un accident de trànsit a la CV-21, a l'Alcora
-
Mor un home de 74 anys després de fer submarinisme a les illes Columbretes
-
El llegat de Nino Bravo torna a brillar en una nit màgica al Roig Arena