Les Corts posen en marxa un estudi sobre els usos dels temps
Es pretén impulsar una "nova cultura del temps" amb horaris més saludables i una perspectiva de gènere.
Les Corts han donat llum verda per a començar amb un pla de treball per a impulsar polítiques de racionalització d'horaris en la Comunitat Valenciana que consolide una "nova cultura del temps", amb horaris més saludables i una perspectiva de gènere davant les dues hores de desfasament d'Espanya respecte a la resta de països europeus.
El programa es durà a terme mitjançant una comissió específica, a proposta de Compromís, per la qual passaran catedràtics, experts, representants laborals i socials, treballadors i progenitors, que ha comptat amb el suport de la resta del Botànic (PSPV i Podem) i l'oposició (PP i Cs) excepte Vox.
Per a impulsar mesures concretes, el parlament valencià estudiarà informes i estudis elaborats per altres comunitats autònomes com ara Catalunya, Galícia o Andalusia, així com pel Ministeri de Sanitat, el Congrés o la Unió Europea.
Després d'escoltar i analitzar totes les parts i d'un mes d'estudi, les Corts remetran el dictamen final al Congrés i al govern espanyol perquè prenguen en consideració les recomanacions. En totes es posarà l'accent en la infància i l'adolescència, l'esport i l'oci actiu, la corresponsabilitat i conciliació i els hàbits de consum i l'impacte en el medi ambient.
Més llegit
-
Vota per la millor crítica d'À Punt – Falles 2026
-
Catalá assegura que mai s'ha negat al debat sobre la taxa turística: "Sempre hem dit que és un debat interessant"
-
Convent de Jerusalem - Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026
-
Quan l’artista planta la comissió i no el monument
-
El mapa de les gasolineres valencianes: preus disparats i més de 25 € de diferència per omplir el dipòsit
-
Carsí es disculpa per no acabar falles i lamenta "la falsa lucidesa d'un taller moribund que no va donar més de si"
Més vist
Més escoltat
-
16.03.2026 | 90 minuts
-
16.03.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | David Joaquín, xef de Farigola i Menta
-
17.03.2026 | Les notícies del migdia
-
16.03.2026 | L’impacte econòmic de les Falles amb José Manuel Pastor
-
17.03.2026 | Esports À Punt
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part