Les Corts demanen al govern espanyol la creació d'una farmacèutica pública
La proposta de Compromís busca que l'empresa garantisca l'abastiment de medicaments per a la ciutadania.
Les Corts van aprovar aquest dijous la proposició no de llei presentada per Compromís per a demanar al govern estatal que cree una farmacèutica pública. L'empresa s'encarregaria de la producció de medicaments i investigació en farmàcia adreçada a l'abastiment de medicaments per a la ciutadania. La PNL ha tingut el suport de 51 dels 52 parlamentaris del Botànic, ja que la consellera de Justícia i diputada socialista Gabriela Bravo ha votat en contra. No hi ha hagut cap abstenció.
La iniciativa de la coalició valencianista denuncia l'"excessiva dependència" d'un nombre reduït de laboratoris que no són gestionats de manera pública. Això, segons apunta la formació, condiciona la salut de les persones "als rendiments econòmics o els beneficis privats".
L'esmena presentada pel PSPV insta al govern d'Espanya a crear un grup de treball en el Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut que, amb la participació de l'Agència Espanyola del Medicament, analitze i assegure la viabilitat de la creació d'una indústria farmacèutica pública.
Els socialistes també han demanat a l'executiu estatal que inste la Comissió Europea a estudiar la implementació d'una estratègia d'autoabastiment farmacèutic en els casos d'emergència sanitària, dins del marc de l'estratègia sanitària europea.
Més llegit
-
Un accident múltiple a l'N-340 per Vila-real deixa set ferits i obliga a tallar la carretera més de dos hores
-
Vandalitzen i inutilitzen el nou ascensor que baixa a la platja a la Vila Joiosa
-
Consulta el mapa de les gasolineres valencianes durant la Setmana Santa
-
La jutgessa deixa en llibertat els dos germans detinguts per una presumpta agressió sexual en un cotxe a Malilla
-
Torrent culmina la Setmana Santa amb l'Encontre Gloriós
-
Els obradors valencians bullen d'activitat amb els dolços típics de la Pasqua