El Consell abarateix taxes i acurta terminis administratius per a impulsar projectes d’energies renovables
Un decret llei declara inversions d’interés estratègic per a la Comunitat Valenciana els projectes de centrals fotovoltaiques i parcs i instal·lacions eòliques
La Generalitat vol incentivar la producció pròpia d’energia renovable. Simplificarà i agilitzarà els procediments administratius que permeten la instal·lació dels projectes, a més de reduir les taxes administratives associades a aquests tramitacions. Tres conselleries, Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball; Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, i Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat han publicat conjuntament aquesta setmana al Diari Oficial de la Generalitat un decret que pretén accelerar aquestes instal·lacions “per l’emergència climàtica i la necessitat de la urgent reactivació econòmica”.
La Comunitat Valenciana té una forta dependència de les energies fòssils. El Consell va anunciar al maig l’inici dels treballs d’una llei de canvi climàtic. L'esborrany de la llei de canvi climàtic i transició ecològica presentat dimarts passat recull que el 2030 almenys el 70% de l’energia elèctrica produïda en territori valencià i el 42% de la consumida hauran de procedir de fonts renovables.
El decret llei publicat aquest divendres pretén incentivar projectes i atraure’ls al territori. Inclou algunes mesures, com ara declarar-los de tramitació urgent, considerar les instal·lacions “inversions d’interés estratègic per a la Comunitat Valenciana”, reduir els terminis a deu mesos des de l’admissió a tràmit de resposta i una baixada de les taxes administratives de tramitació entre un 25% i un 100%. El decret llei també exigeix l’obligatorietat d’instal·lar mòduls fotovoltaics a la coberta dels edificis nous o que hagen canviat d’ús, de més de mil metres quadrats de superfície, siguen públics o privats.
La consellera d'Agricultura i Transició Ecològica, Mireia Mollà, va defensar divendres la necessitat de multiplicar per 16 i per 4 la producció d'energia fotovoltaica i eòlica actuals, respectivament, per a poder assolir els objectius.
La patronal es mostra satisfeta
La patronal del sector s'ha mostrat satisfeta amb el document. L'associació valenciana que aglutina les empreses del sector de l'energia (Avaesen) assegura que la nova regulació permetrà regular 5.000 milions d'euros en inversions. Avaesen valora que el decret faça llum sobre les opcions existents i valora els beneficis que pot portar tant per a les economies rurals com per a l'autoconsum.
Més llegit
-
Desallotgen el Mercat Central de València per un incendi en el soterrani, extingit pocs minuts després
-
Arriba a La Fe la màquina de protonteràpia donada per la Fundació Amancio Ortega, que començarà a funcionar en 2027
-
La nova presidenta de l'AVL: "Seria desitjable una presència del 50% o més del valencià en l'ensenyament per a compensar la minorització"
-
Un col·lectiu antifeixista denuncia una doble agressió racista a un home senegalés i un altre magribí a Tavernes de la Valldigna
-
Crema a Alzira una altra vivenda vinculada als detinguts pel tiroteig mortal a l'Alquerieta
-
Amenaça de despreniments i risc en cas d'incendi, les conclusions de l'informe que ha tancat el Principal