El Congrés vota este dijous el Pla Moves III, amb ajudes al cotxe elèctric de més de 1.700 milions
Depenent del tipus de vehicle les subvencions poden arribar als 9.000 euros
El ple del Congrés debat i vota este dijous el decret llei pel qual s'estableix el Pla Moves III per a l'any 2025, un paquet d'ajudes al vehicle elèctric dotat amb 1.735 milions d'euros que fa dos mesos que està inactiu perquè va decaure amb el decret òmnibus del gener passat que van tombar PP, Junts i Vox.
Encara que el paquet ja està publicat en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) perquè el Consell de Ministres el va aprovar dimarts passat, com tot decret llei ara el Congrés dels Diputats ha de decidir si el convalida o el deroga.
Si es convalida, el pla tindrà caràcter retroactiu des de l'1 de gener, s'estendrà fins al 31 de desembre d'enguany i comptarà amb 400 milions d'euros addicionals al programa que es va incloure en el decret òmnibus de gener.
Fins a 9.000 euros d’ajuda
Este programa d'ajudes contempla en cas de compra de vehicles elèctrics i desballestament de turismes, una ajuda d’entre 4.500 i 7.000 euros, mentre que per als vehicles comercials de fins a 3.500 quilos l’import de les ajudes oscil·larà entre 7.000 i 9.000 euros.
També es prorrogarà un any la deducció del 15% del valor de l'adquisició de vehicles elèctrics endollables i de pila de combustible i punts de recàrrega. La base màxima de la deducció serà 20.000 euros i estarà constituïda pel valor d'adquisició del vehicle, inclosos les despeses i tributs inherents a la compra.
La vicepresidenta tercera i ministra per a la Transició Ecològica, Sara Aagesen, va enaltir el dimarts les virtuts d'este programa pressupostat pel govern central i gestionat per les comunitats autònomes. Entre altres dades, va destacar que amb el Pla Moves III ha facilitat l'adquisició de 142.000 vehicles i la col·locació de “més de 113.000 punts de recàrrega”.
Més llegit
-
Els sindicats traslladen el rebuig dels docents a l'oferta d'Educació i la consellera dona per acabada la reunió
-
Timpers anuncia que tanca: “Esta bonica aventura que hem creat entre tots arriba a la fi”
-
Educació manté oberta la negociació "sense imposicions" i acusa els sindicats de rebutjar l'oferta "més ambiciosa d'Espanya"
-
El professorat vota l'última oferta d'Educació amb una pujada salarial de 200 euros a canvi de desconvocar la vaga
-
La confederació d'associacions de pares i mares d'alumnes reclama una reunió urgent amb la Conselleria d'Educació
-
Educació convoca els sindicats a una nova reunió dimecres perquè responguen a la proposta presentada hui
Més vist
Més escoltat
-
19.05.2026 | 90 minuts
-
18.05.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Joan Abril i Vicent Zaragosí impulsen ‘Murmur’, la nova aposta gastronòmica a Altea
-
20.05.2026 | Les notícies del migdia
-
19.05.2026 | VLC Negra: vida i cançons de Robe Iniesta i Joaquín Sabina
-
19.05.2026 | Amunt i avall | Tercera Part
-
20.05.2026 | Les notícies del matí