El Congrés adaptarà l’hemicicle després del nomenament d’Echenique com a portaveu d'UP
El seu nou càrrec l'obliga a asseure's en primera línia, una situació per a la qual la cambra no està adaptada.
El Congrés estudia l'accessibilitat de l'hemicicle després del nomenament de Pablo Echenique com a portaveu parlamentari d'Unides Podem. El diputat pateix una atròfia muscular espinal que l'obliga a desplaçar-se en cadira de rodes.
En la darrera legislatura, Echenique tenia l'escó situat a la part més alta de la cambra, conegut com el galliner, on es pot accedir a través d'un ascensor. A més, el sistema informàtic es va adaptar perquè poguera votar.
Ara, el nou càrrec l'obliga a asseure's en primera línia, una situació per a la qual les instal·lacions de l'hemicicle no estan adaptades, ja que s'hi accedeix a través d'escales. De fet, Echenique ha seguit el debat d'investidura, celebrat aquestes últimes setmanes, des del centre de la sala.
El diputat aragonés tampoc no tindrà accés a la tribuna, des d'on els portaveus es dirigeixen al Congrés en les seues intervencions. Fins ara, Echenique es dirigia al ple en una taula que se li facilitava, juntament amb un micròfon, i que es col·locava prop de la taula de les taquígrafes, al centre de l'hemicicle.
Més llegit
-
Els tests de covid es disparen a les farmàcies amb l'arribada de setembre
-
Un mort i tres ferits en un tiroteig a Alzira arran d'una disputa familiar
-
Detenen a Alacant un home per la mort de la seua parella a Leganés
-
L’Imserso entra en crisi: els hotels de Castelló alerten que el programa ja no els compensa
-
Detenen un home de 85 anys per la mort violenta de la seua exnora de 47 a Madrid
-
Mor una dona després de patir un accident amb un quad en una zona forestal de la Vall d'Uixó