Compromís demana paralitzar les importacions de productes agrícoles de Turquia i Egipte
La coalició valencianista considera que les produccions europees “competeixen en inferioritat” i proposa que el tractament en fred s’aplique a totes les importacions agrícoles extracomunitàries
Les darreres intercepcions en les fronteres europees de productes agrícoles de països extracomunitaris amb plagues o fitosanitaris no autoritzats a la Unió Europea han motivat la proposta del diputat de Compromís Josep Nadal a les Corts, en què demana que no s’importe fins que no apliquen els mateixos criteris per al cultiu que han de complir les produccions europees.
La coalició valencianista considera que les mesures de la Unió Europea per a impulsar una agricultura més sostenible, que busquen una reducció del 50% dels pesticides químics perillosos per al 2030, tenen una contrapartida inesperada per a les produccions europees. Així, es planteja un escenari en què les produccions europees “competeixen en inferioritat” amb productes importats que no segueixen els mateixos criteris, la qual cosa suposa un sobrecost per a la nostra agricultura. Les poques exigències pel que fa a les plagues o fitosanitaris, segons la coalició, amenaça els llauradors valencians.
La proposta del diputat Nadal especifica que busca la paralització d’importacions de Turquia i Egipte. A més, també sol·licita que s’aplique el tractament en fred, reivindicació històrica del camp valencià, per a totes les importacions agrícoles al mercat europeu.
Més llegit
-
Educació anuncia un decret per a reforçar l'autoritat del professorat a les aules
-
L'Aemet anticipa un hivern més calorós en què el comportament de les pluges és una incògnita
-
Un informe de la CGT advertix que la Generalitat coneixia el desbordament del Poio des de primera hora de la vesprada
-
Mercadona acorda l’adquisició de Logifruit, amb 1.600 empleats, per a integrar la gestió d’envasos reutilitzables
-
Un enginyer confirma que a les 20:41 hores va alertar la Generalitat i la CHX del desbordament de la presa de Buseo
-
FGV oferix 68 llocs de treball per a conducció i circulació en Metrovalència i el TRAM d’Alacant