Ciutadans denuncia que el govern català ha destinat deu milions d'euros a Acció Cultural en 15 anys
L'entitat diu que totes les subvencions que rep compleixen els requisits legals i qualifica la denúncia d'operació "electoralista".
Ciutadans ha denunciat davant la Fiscalia Superior de Catalunya les ajudes que la Generalitat de Catalunya ha atorgat a Acció Cultural del País Valencià. La diputada de Ciutadans al Parlament, Sonia Sierra, ha afirmat aquest divendres que el govern català ha destinat més de 10 milions d'euros a l'entitat, que qualifica de "pancatalanista" i l'acusa de dedicar-se a "difondre el missatge nacionalista i separatista a la Comunitat Valenciana".
La formació també ha posat en coneixement de la fiscalia un pagament de més de 6,6 milions d'euros en concepte de despeses derivades de la hipoteca de l'edifici El Siglo, que allotja l'entitat al centre de València.
Sierra, que ha comparegut amb el diputat de Ciutadans al Congrés Toni Cantó i del portaveu del partit a l'Ajuntament de València Fernando Giner; considera que és "indignant" que l'executiu català destine fons per a "pagar la hipoteca i la reforma d'un edifici al centre històric de la ciutat de València" en comptes de finançar les guarderies. "Són regals a dit als seus amiguets per a tindre una eina de propaganda a la Comunitat Valenciana", ha conclòs la diputada catalana. Cantó ha afegit que la formació no denuncia fomentar l'ús del català, sinó "la política que hi va unida".
"Operació electoralista"
Acció Cultural no quantifica aquestes ajudes. El seu president, Joan Francesc Mira, considera que la denúncia és una operació merament "electoralista". L'entitat també ha remarcat que totes les subvencions oficials que ha rebut l’entitat han passat la corresponent fiscalització i, per tant, complixen tots els requisits legals
Més llegit
-
S’afona part del sostre dels calabossos de la comissaria de Sapadors, a València
-
L'UPV crea en un camp de mandarines de Llíria la primera planta pilot valenciana que combina agricultura i energia solar
-
Aspanion alerta que la nova llei de voluntariat posa en risc l'atenció psicosocial dels xiquets amb càncer
-
Un assaig demostra de setze setmanes d'entrenament de força amb bandes elàstiques milloren la salut dels majors
-
Emergències entrega a la jutgessa de la dana l’esborrany de l’ES-Alert que no es va enviar el 29 d’octubre
-
Arana fa honor a la llei de l'ex i elimina el Villarreal de la Copa