Castella-la Manxa presenta un recurs contra el triple transvasament del Tajo-Segura
Els agricultors d'Alacant, Múrcia i Almeria es reuniran aquest dimecres per a estudiar possibles mesures al recurs al transvassament.
El govern de Castella-la Manxa farà oficial aquest dimarts el recurs contra el transvasament de 60 hectòmetres cúbics aprovat per la Comissió d'Explotació del Tajo-Segura per als mesos d'abril, maig i juny. Actualment, els embassaments de la conca del Segura estan al 29,7% de la capacitat, 42,1 punts per davall de la mitjana, mentre que els del Xúquer es troben al 34,3%, una quantitat que suposa 37,5 punts per davall.
En un inici, el triple transvasament, aprovat al començament d'abril, adjudicava 20 hectòmetres cúbics al mes. No obstant això, el 4 de maig passat van augmentar fins a 38. La consellera de Foment de Castella-la Manxa, Agustina García, ha explicat que també presentaran un altre recurs contra aquesta ampliació, que es va autoritzar per la millora de la situació dels embassaments d'Entrepeñas i de Buendía, que superaven els 670 hectòmetres cúbics de reserves.
Segons Agustina García, el govern de Castella-la Manxa no ha rebut cap comunicació oficial de l'última ampliació i ha anunciat que estan "esperant a rebre la informació oficial o la publicació de l'ampliació en el Butlletí Oficial de l'Estat per a presentar el recurs". Les normes d'explotació del Tajo-Segura estableixen que si el primer dia del mes els embassaments d'Entrepeñas i de Buendía superen els 645 hectòmetres cúbics, l'enviament d'aigua a Alacant i a Múrcia es durà a terme de manera automàtica. En l'actualitat, en tenen més de 671. La quantitat que s'ha de transvasar ha de ser de 38 hectòmetres cúbics. No cal, ni tan sols, la firma de la ministra d'Agricultura, Isabel García Tejerina, segons regula la llei del Memoràndum Tajo-Segura.
Per la seua banda, els regants de les comarques alacantines consideren improcedent el recurs i estan convençuts que no prosperarà l'oposició a l'aportació d'aigua. El secretari executiu d’Aigua del PP de Múrcia, Jesús Cano, ha manifestat que la decisió del PSOE de Castella-la-Manxa, és “un nou atac als interessos de la Regió de Múrcia i una crida a l’incompliment de la llei". De fet, els agricultors d'Alacant, Múrcia i Almera, i del sindicat central de regants de l'aqüeducte Tajo-Segura es reuniran demà per a estudiar possibles mesures al recurs al transvasament.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part