Carmen Calvo deixa el seu escó en el Congrés per a presidir el Consell d'Estat
El Consell de Ministres formalitzarà aquest dimarts el seu nomenament
El Govern nomenarà Carmen Calvo nova presidenta del Consell d'Estat. L'exvicepresidenta del govern ha deixat, en aquell context, la seua acta al Congrés dels Diputats, segons han confirmat fonts socialistes a l'Agència EFE. La decisió es formalitzarà aquest dimarts al Consell de Ministres.
Calvo substituirà al capdavant del Consell d'Estat Magdalena Valerio, que haurà de ser destituïda en compliment d'una sentència del Tribunal Suprem del passat 30 de novembre, que va anul·lar el seu nomenament per no reunir el requisit legal de "jurista de reconegut prestigi" que exigeix la llei orgànica que regula la institució.
Calvo, natural de Cabra (Còrdova) i catedràtica de Dret Constitucional, ha sigut diputada del Congrés en tres etapes diferents: primer, per la seua Còrdova natal entre el 2004 i el 2011; després, va tornar a Madrid amb Pedro Sánchez entre el 2019 i el 2023 i, en les últimes eleccions, va renovar escó, però per Granada.
La seua trajectòria en l'Administració arranca en la Junta d'Andalusia com a consellera de Cultura en el Govern andalús de Manuel Chaves durant huit anys i, el 2004, es cridada a Madrid per José Luis Rodríguez Zapatero com a ministra de Cultura.
És Pedro Sánchez qui la repesca el 2018 com a vicepresidenta en el seu govern monocolor del PSOE, i després en la primera etapa de l'Executiu de coalició amb Unidas Podemos.
Com a vicepresidenta i després com a presidenta de la Comissió d'Igualtat, Carmen Calvo no va ocultar les seues discrepàncies amb el feminisme morat liderat per Irene Montero, i va criticar obertament la llei trans fins al punt de trencar la disciplina de vot i abstenir-se quan el PSOE votava "sí".
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
El jutge envia a presó sense fiança a Santos Cerdán davant el seu "específic paper" en la trama
-
Calor generalitzada i avís taronja per màximes de 40 graus al litoral i l'interior sud de València
-
Com evitar que el nostre animal de companyia patisca un colp de calor?
-
La futura llei de consum prohibirà augmentar el preu en la revenda d’entrades
Més vist
Més escoltat
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang
-
30.06.2025 | Queda't amb els nostres | "La Laboral de Cheste"
-
01.07.2025 | Queda't amb mi | Segona Part