Els candidats més votats es preparen ja per a formar govern
La ràdio d'À Punt entrevista els alcaldes de Benidorm, Alcoi, Burjassot, Sueca i Benicàssim l'endemà del dia electoral.
L'endemà de la nit electoral la ràdio d'À Punt ha fet un recorregut de sud a nord de la Comunitat Valenciana per a escoltar la veu d'aquells candidats de diferents partits que han aconseguit imposar-se en els seus municipis.
Començant per les comarques del sud, a Benidorm, només tres partits polítics han entrat a formar part de l'Ajuntament. El Partit Popular passa de 8 a 13 regidors i aconsegueix la majoria absoluta. El seu candidat i actual alcalde, Toni Pérez, ha destacat que venen de governar en minoria i seguiran "treballant i fent les coses amb seny".
A Alcoi, el PSPV ha pujat de 9 a 12 regidors i està a un regidor de la majoria absoluta. El seu cap de llista, Toni Francés, ha explicat que ara des de l'executiva reflexionaran sobre els possibles pactes, però independentment continuaran treballant amb "consens i sumant amb totes les forces polítiques, buscant acords amplis".
Al cinturó roig de l'àrea metropolitana de València, l'alcalde socialista de Burjassot, Rafa García, passa de 8 a 12 regidors. "Són uns grans resultats, fruit de l'esforç de la gent que ha treballat amb nosaltres i una campanya de molta intensitat", ha dit García a la ràdio d'À Punt.
A Sueca, la candidata de Compromís, Raquel Tamarit, que va ser la primera alcaldessa del municipi, ha obtingut 8 regidors i és la llista més votada. Ha mostrat la seua satisfacció i ha afirmat: "Hem treballat moltíssim aquesta legislatura i el poble ens ha valorat". Ara diu que es presenta una política de pactes "complicada", però que prendran la iniciativa perquè "l'objectiu és que siga el millor per a Sueca".
A les comarques del nord, la cap de llista més votada a Benicàssim és Susana Marques, del PP, que revalida l'alcaldia per tercera vegada. "Són 5 punts més que en les anteriors eleccions i tenim molta il·lusió de portar la línia de les anteriors legislatures", ha afirmat. Encara que està oberta a pactes, ha dit que ja tenen experiència de governar en minoria amb acords.
Més llegit
-
RTVE informa que la decisió del consell d'administració no impedix la celebració del Benidorm Fest
-
El taulell s'estabilitza i creix un 1,3% en vendes i un 3,5% en producció i ocupació en el primer semestre
-
AVA-Asaja demana “un pla Marshall” per a la citricultura davant de la pitjor collita en setze anys
-
Desenvolupen un biosensor per a detectar virus en l'aire “de manera ràpida, senzilla i econòmica”
-
Quan pot fallar el fre de mà
-
COMUNICAT DE CACVSA
Més vist
Més escoltat
-
17.09.25 | Amunt i avall | Segona Part
-
17.09.2025 | Cadena de valor T8 | L'ocupació a Espanya
-
16.09.2025 | Alberto Baño i Pilu Fontan presenten la comèdia ‘Canviarem bolquers segons el BOE’
-
17.09.2025 | Les notícies del matí
-
17.09.2025 | “Memòries i patrimonis personals” un projecte per recuperar béns afectats per la DANA
-
17.09.2025 | Esports À Punt