Camps presenta un recurs de nul·litat contra el seu processament pel cas Gürtel
La defensa al·lega el dret a un "jutge imparcial", ja que el magistrat que ordenà la reobertura participà en el rebuig del recurs.
La defensa de l'expresident de la Generalitat, Francisco Camps, ha presentat un recurs de nul·litat contra les actuacions a l'Audiència Nacional per suposades irregularitats en adjudicacions per a Fitur 2009, en el marc del cas Gürtel.
Camps esgota les opcions processals després d'haver rebut l'acte d'obertura de juí oral pels suposats delictes de prevaricació, frau i tràfic d'influències. En el recurs, reclama la nul·litat al·legant que el magistrat que va ordenar la reobertura de la causa va participar també en el rebuig del seu recurs, la qual cosa vulnera, en la seua opinió, el dret a un "jutge imparcial".
El jutge José de la Mata porta l'expresident a juí davant de l'"arsenal d'indicis, molt consistents" i cadascun "prou acreditat" que Camps va participar en l'adjudicació del contracte de Grans Esdeveniments Fitur 2009 a favor d'Orange Market, empresa de la trama Gürtel. Sosté que Camps va donar indicacions a l'exdirectora general de Promoció Institucional, Dora Ibars, per a afavorir la trama Gürtel amb aquesta contractació per un cost de 366.529 euros.
Més llegit
-
Comença la campanya de vacunació coincidint amb l'augment de contagis dels virus respiratoris
-
Detenen a Torrent una dona acusada d’estafar més d’1,3 milions d’euros amb falses inversions en borsa
-
El migrant apallissat a Tavernes de la Valldigna evoluciona favorablement després que l’hagen operat de la mandíbula
-
El Sindicat de Llogateres convoca una concentració a la plaça de l’Ajuntament de València en defensa del dret a l’habitatge
-
El PP dona llum verda als congressos autonòmics i provincials, però aparca el del PPCV
-
Torna la pluja en l’última setmana de setembre