Brussel·les demana a Algèria fer marxa enrere en la suspensió del tractat amb Espanya
La Comissió Europea estudiarà l’impacte de la ruptura del tractat en diverses àrees, com el comerç
La Comissió Europea ha qualificat d'"extremadament preocupant" la suspensió per part d'Algèria del seu Tractat d'amistat, bon veïnatge i cooperació amb Espanya. "Apel·lem a Algèria a fer marxa enrere en aquesta decisió", ha dit el portaveu cap de la Comissió Europea, Eric Mamer, en la roda de premsa diària de la institució.
Així mateix, la portaveu comunitària d'Exteriors, Nabila Massrali, ha considerat aquest pas "extremadament preocupant", ja que Algèria és un soci important de la Unió Europea al Mediterrani i clau per a l'estabilitat d'aquesta regió. Els serveis de l'Executiu comunitari analitzen ara l'impacte de la ruptura del tractat en diferents àrees, com el comerç. "Ens hem trobat amb aquest anunci, però no hem rebut detalls d'Algèria sobre el que preveuen en la pràctica", ha explicat Mamer.
Algèria va anunciar la suspensió d'aquest tractat amb Espanya el dimecres, en considerar "injustificable" el canvi de posició d'Espanya per a donar suport a la proposta d'autonomia del Marroc sobre el Sàhara Occidental.
Més llegit
-
Una gestant subrogada de Mèxic, obligada a pagar 150 euros de pensió alimentària pel fill que viu amb son pare a Alacant
-
Una tempesta torrencial a Pego descarrega més de 100 litres esta matinada
-
Condemnen Sanitat a pagar 100.000 a una jove d’Ibi que va acabar en coma per una greu reacció al·lèrgica
-
La Generalitat activa la preemergència hidrològica per risc d'inundacions al baix Túria i el baix Xúquer
-
La Guàrdia Civil vigila la recol·lecció del raïm de taula del Vinalopó per a evitar els robatoris
-
L'anomenat "piròman del Saler" reconeix que estava a la zona en l'últim incendi, però nega ser l'autor del foc