Bonig: "Els nacionalistes i l'esquerra volen fer de l'educació un arma de transformació social"
La presidenta del PPCV demana suport el president del Govern, Pedro Sánchez, davant del drecret de plurilingüisme.
Isabel Bonig ha fet una valoració del nomenament de Pedro Sánchez com a nou president del Govern, que qualifica de legítim i democràtic però poc ètic per la forma en què Sánchez ha arribat al càrrec.
La presidenta i portaveu del Partit Popular en les Corts ha mostrat preocupació pel que pot suposar l'arribada de Sánchez per als interesos de la Comunitat Valenciana, en termes d'inversions, del Pla Nacional de l'Aigua, del model lingüístic educatiu i del canvi del model de finançament de les autonomies.
Bonig demana a Sánchez, i també a Ximo Puig, que es negocie el canvi del model de finançament perquè "és necessària una millor redistribució dels fons en el finançament autonòmic", que supose millors condicions per a la nostra Comunitat. A més, espera que Sánchez defense el trasvassament Tajo-Segura dins del Pacte Nacional de l'Aigua, enfront del recurs de Castella-la Manxa.
També ha fet referència al decret de plurilingüisme, i demana a Sánchez que mantinga la postura de l'anterior govern de Rajoy front al govern valencià. Bonig considera una "imposició de la immersió lingüística, que no respecta la decisió dels pares a l'hora d'escollir la llengua en què volen que els seus fills estudien". Per a la presidenta del PPCV "els nacionalistes i l'esquerra volen fer de l'educació un arma de transformació social", un procés que diu que ja es va dur a terme en el País Basc, en Catalunya i en Balears.
Precisament, també ha acusat a Sánchez de tindre "pactes ocults amb els nacionalistes bascos i catalans" i li demana que mantinga l'aplicació de l'article 155.
D'altra banda, es mostra sense por a les urnes, defensant que el Partit Popular "va a ser un partit que estiga en el carrer, que recupere els seus principis" i que continuarà treballant.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part