Aznar: "Sánchez és un perill per a la democràcia constitucional d'Espanya"
L'expresident popular promet lluitar contra l'amnistia que han pactat el PSOE i ERC
L'expresident del Govern José María Aznar ha promés no callar-se i lliurar batalla contra l'amnistia del procés, al mateix temps que advertix que Pedro Sánchez és "un perill per a la democràcia constitucional espanyola".
En la inauguració del màster d'Acció Política de la Universitat Francisco de Vitoria, i al costat del líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, Aznar ha alertat que l'amnistia liquida la Constitució i obri una crisi constitucional sense precedents.
"Sánchez és un perill per a la democràcia constitucional, i els espanyols ens n'hem d'adonar. Han posat la Constitució i l'estat de dret al servei dels qui el volen trencar", ha subratllat.
Per a l'expresident, l'amnistia no té sentit perquè no esborra la pena, sinó que elimina el delicte, i això és "com dir que el colp d'octubre del 2017 no va existir" i per això també la rebutjaria encara que hi haguera consens i que l'independentisme renunciara a la unilateralitat.
Aznar ha avalat l'oposició de Feijóo davant d'aquesta mesura i ha dit que se sent molt ben representat per l'actual president del PP, a qui ha transmés la seua "total confiança".
Tot seguit, ha recalcat que, malgrat això, no pot callar ni pot inhibir-se perquè "no està dispost a veure i no fer res, a no advertir que la constitucionalitat d'Espanya pot desfer-se", i ha declarat que tots els que puguen parlar, parlen; i tots els que puguen actuar, actuen; apel·lant al "caràcter espanyol".
A més, ha qualificat de lamentable la moral dels independentistes i socis del Govern que no van acudir al jurament de la Constitució de la princesa Elionor perquè van insultar, en la seua opinió, la monarquia, la Constitució i la majoria dels espanyols.
Més llegit
-
La cap de Meteorologia d'À Punt defén que la dana se sabia des de quatre dies abans: "La magnitud era històrica"
-
L'Audiència de València ordena obrir juí oral a Mónica Oltra i dotze acusats més per possible encobriment d'abusos a una menor
-
La jutgessa de la dana fa el primer pas al TSJ per a investigar Mazón per "negligència greu"
-
Tallen l’AP-7 a Tavernes de la Valldigna per l’incendi d’un camió
-
Ricardo Caballer bat el rècord Guinness en disparar a Las Vegas la mascletà més gran del món
-
Víctimes de la dana a les Corts: "No hi haurà normalitat mentre continuen protegint el principal responsable de la mort de 230 persones"
Més vist
Més escoltat
-
23.02.2026 | 90 minuts
-
22.02.2026 | Fem banda
-
23.02.2026 | L'hora de la cultura
-
23.02.2026 | Carlos Calvo (CIDE): “El canvi climàtic va intensificar un 20% la precipitació de la dana del 2024”
-
23.02.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
24.02.2026 | Cadena de valor | “EL VALOR DEL MARKETING MEDITERRANI”: MARKETING I EMPLEABILITAT