Aznar demana resoldre la situació de Zaplana de forma “humanitària”
L’expresident del govern espanyol assegura que les decisions judicials no són incompatibles amb la compassió.
L'expresident del govern espanyol, José María Aznar, ha defensat aquest dilluns que la situació judicial de l'exministre Eduardo Zaplana, en presó preventiva des de fa sis mesos per l'operació Erial, s'hauria de resoldre “d'una manera fàcil, humanitària i compassiva”.
Aznar ha fet aquesta referència a Zaplana durant la clausura del tercer fòrum Idees FAES sobre reforma fiscal i finançament autonòmic, celebrat a València.
D’aquesta manera, ha indicat que l’expresident de la Generalitat pateix leucèmia “amb risc clar de mort” i que, amb independència de les decisions judicials i dels fets penals, l'estat de dret i la justícia “no és incompatible ni amb la compassió ni amb cert sentit humanitari”.
“La majoria dels ciutadans necessita una proposta de futur”
Durant l’acte, Aznar també ha valorat la situació política actual i s'ha mostrat convençut que hi ha “una clara majoria social i política” a Espanya que no està interessada en “l’extravagància surrealista, però perillosa, d'un govern en contradicció amb l'interés general” que “soscava” la Constitució.
“La majoria de ciutadans necessita i reclama una proposta compartida de futur, moderada i rotundament ferma en els elements essencials per a la convivència democràtica dels espanyols”, ha asseverat l’expresident del govern espanyol.
El també president de la Fundació FAES ha afirmat que el sistema fiscal requereix una modernització “urgent”, un canvi que passa per “acumular impostos, desbordar les apetències recaptatòries” i per no “alimentar discursos i recursos demagògics”.
Més llegit
-
Sánchez diu que no "tirarà la tovallola" després de dir que és un polític net i Feijóo li demana que torne el botí i convoque eleccions
-
Controlat l'incendi a l'avinguda del Port de València amb almenys setze ferits per inhalació de fum
-
El Consell autoritza d’urgència obrir les comportes de l’Albufera per a millorar l’aigua i abaixar la temperatura
-
Una investigació de la UV troba una trentena d'agents infecciosos en la zona dana, tots patògens per als humans
-
Atenció a les pluges localment fortes de dimecres
-
Un accident en la V-30 i l'avaria d'una ambulància en l’A-7 a Alginet deixen cues quilomètriques en plena hora punta