Arnaldo Otegi no serà el candidat a lehendakari d'EH Bildu en les eleccions basques
El coordinador d'EH Bildu sí que es postularà per a liderar de nou la formació abertzale en el pròxim congrés
El coordinador d'EH Bildu, Arnaldo Otegi, no concorrerà com a candidat a lehendakari a les pròximes eleccions autonòmiques del 2024, encara que es postularà per a liderar de nou la formació sobiranista en el pròxim congrés. "El meu lloc no està en el Parlament", ha afirmat.
Otegi ha comparegut després de reunir-se la mesa política de la formació sobiranista a la seu d'EH Bildu a Sant Sebastià, en la qual s'ha abordat el tema de la candidatura per als comicis pròxims.
El líder d'EH Bildu ha plantejat en la trobada de la direcció de la seua formació una reflexió sobre la situació política i les pròximes eleccions al Parlament basc, i ha assegurat que no concorrerà com a aspirant a lehendakari. Una decisió que havia pres "fa temps" i que ha acceptat la mesa política.
Més llegit
-
Algunes parades del Mercat Central no podran obrir divendres per l'incendi
-
La nova presidenta de l'AVL: "Seria desitjable una presència del 50% o més del valencià en l'ensenyament per a compensar la minorització"
-
Un col·lectiu antifeixista denuncia una doble agressió racista a un home senegalés i un altre magribí a Tavernes de la Valldigna
-
Arriba a La Fe la màquina de protonteràpia donada per la Fundació Amancio Ortega, que començarà a funcionar en 2027
-
La CIA alerta que Rússia preparara atacs a Espanya, França i Itàlia amb drons llançats des del Mediterrani
-
Crema a Alzira una altra vivenda vinculada als detinguts pel tiroteig mortal a l'Alquerieta