Aquests són els municipis on Unides Podem - Esquerra Unida i Ciutadans han resistit
Les darreres eleccions municipals han sigut una desfeta per ambdues formacions, que han vist reduïda la seua representació, fonamentalment a les grans ciutats
Les eleccions municipals d'aquest 28M han consumat la desfeta d'Unides Podem - Esquerra Unida i Ciutadans en bona part dels ajuntaments valencians. Pocs consistoris s'han salvat d'aquest enfonsament que se suma a la desaparició de les dues formacions del parlament valencià.
UP-EU subsisteix en 36 ajuntaments
Tan sols en 36 dels 542 municipis valencians han aconseguit representació les llistes d'Unides Podem - Esquerra Unida (UP-EU), en quatre dels quals governaran amb majoria: Fuenterrobles (Plana d'Utiel-Requena), amb cinc dels set regidors de la corporació; Xelva (Serrans), amb set dels nou; Riola (Ribera Baixa), amb sis dels nou, i Polinyà de Xúquer (Ribera Baixa), amb vuit dels onze edils.
En ciutats com Xàtiva (Costera), els quatre representants de la coalició seran clau para la formació del nou govern. A Asp (Vinalopó Mitjà), el municipi de tot el territori valencià on més representació han tret, disposaran de deu regidors dels vint-i-un que formen el ple.
Per segona legislatura consecutiva, UP-EU no estarà a l'Ajuntament de València, on la candidatura encapçalada per Pilar Lima, exsíndica i coordinadora autonòmica de Podem, només ha obtingut el 2,33% dels vots.
A banda, a Castelló de la Plana la formació morada ha perdut els dos representants obtinguts el 2019 i a Alacant ha aconseguit retindre un dels dos seients que tenia des de les municipals passades.
Ciutadans perd el 87% dels regidors i sobreviu en 18 municipis
L'altra gran víctima de les últimes eleccions locals ha sigut Ciutadans, després d'haver perdut el 87% dels seus regidors en tota la Comunitat Valenciana.
Els liberals s'han quedat sense representació a les principals ciutats valencianes: a València ha perdut els 6 edils que va aconseguir fa quatre anys, a Alacant ha perdut els 5 que tenia, a Castelló de la Plana, els 4 regidors i a Elx, 2.
En les municipals de fa quatre anys va obtindre el 10,66% dels vots i ara no ha superat el 2%. Només s'han salvat de la desfeta díhuit municipis, en tres dels quals podran governar en solitari: Cofrents (Vall de Cofrents-Aiora), on té set dels nou regidors que formen la corporació municipal; Caudete de las Fuentes (Plana d'Utiel-Requena), amb cinc dels set edils, i Llanera de Ranes (Costera), amb sis dels nou regidors.
Més llegit
-
Avís groc per temperatures altes, vent i granissades en bona part de la Comunitat Valenciana
-
El colp de calor pot matar en hores: així s'ha d'actuar per a evitar-ho
-
L'accident d'un camió carregat d'àcid clorhídric a l'A-7 obliga a confinar durant hores el veïnat d'Alcàsser
-
Detingut a Ontinyent el principal sospitós de la desaparició d'un empresari de Bocairent
-
Francisco Salazar s'aparta de la direcció del PSOE després que diverses dones l'acusen d'assetjament
-
Mor un home a l'hospital després de patir una agressió a Paterna