Alejandro Soler és cridat a declarar per la venda d'un solar municipal d'Elx
La secretària general del PPCV, Eva Ortiz, va interposar una querella per prevaricació i malversació de cabals públics .
El jutjat d'instrucció número 1 d'Elx ha citat a declarar l'exalcalde il·licità Alejandro Soler després de la querella interposada per prevaricació i malversació de cabals públics per la secretària general del PPCV, Eva Ortiz.
La portaveu del grup parlamentari popular ha al·legat que l'actuació dels edils querellats “no sembla que siga casual” i “clarament van afavorir” a HospiElche i Hospimar, grup vinculat al finançament irregular del PSPV, causa que s'està investigant als jutjats de Gandia, Benidorm i Madrid.
A més de Soler, el jutjat ha citat a declarar a Federico Buyolo, director d'oficina de l'Alt Comissionat per l'Agenda 2030; a Ángeles Candela i Alejandro Pérez; i, un dia abans, al mateix horari, a Emilio Martínez Marco, Santiago Luis Ule i Jorge Llopis, per a prendre'ls declaració “amb instrucció dels seus drets, baix prevencions legals”.
Els querellats eren regidors d'Elx que formaven part de la Junta de Govern i de la Junta General de la Societat Promocions Iniciatives Municipals d'Elx (Pimesa) i del seu consell d'administració, constituïda com a instrument de gestió directa de les competències municipals de caràcter urbanístic i habitatge.
El PP considera que no es va respectar la normativa i que els querellats “van ordir una estratègia mitjançant la qual, en clar frau de llei, van aconseguir que s'alienés a un tercer (HospiElche) un bé de titularitat municipal sense que s'aplicaren els controls administratius imposats per la legislació aplicable”. Per això, segons la querella, van decidir formalitzar una ampliació de capital de Pimesa, perquè l'Ajuntament tramitara aquesta parcel·la, que van vendre directament des de l'empresa pública amb l'absència de controls administratius.
Els populars creuen que hi ha indicis “suficients” per a investigar si el preu al qual Pimesa va comprar la parcel·la correspon amb el de mercat o és més baix.
Més llegit
-
Educació publica 14.261 llocs vacants que s'oferiran en el pròxim procés d'adjudicació de places docents
-
Moren un home de 52 anys i una dona de 53 per colps de calor a la Comunitat Valenciana
-
Mor un turista de 65 anys a la platja de Pinedo
-
Carlos Mazón es reunix amb representants de l'agrupació ciutadana d'afectats per la dana Tots a una Veu
-
El PSOE tria la valenciana Rebeca Torró com a secretària d'organització
-
Les màximes repunten en vespres d'un dissabte amb possibilitat de tronades
Més vist
Més escoltat
-
03.07.2025 | Línia de fons
-
02.07.2025 | Línia de fons
-
3 de juliol - Un accident de metro causa la mort de desenes de persones a València (2006)
-
02.07.2025 | Estar de moda | La moda oblidada
-
03.07.2025 | Obrim Meló amb Baovan i Hundred: els que ara triomfen també la van pifiar
-
02.07.2025 | Les notícies del matí