Zelenski davant dels líders europeus: "Putin vol destruir el nostre sistema energètic"
La UE i els EUA responsabilitzen Rússia del risc d'accident a la planta nuclear de Zaporíjia
El president ucraïnés, Volodímir Zelenski, ha insistit en la cimera dels Tres Mars, celebrada a Vílnius (Lituània), que el seu país necessita rebre urgentment sistemes de defensa aèria addicionals per a protegir les seues infraestructures estratègiques dels atacs russos. Rússia bombardeja habitualment el sector energètic ucraïnés des de març.
"La defensa antiaèria és la primera prioritat ara; Putin intenta per tercer any destruir el nostre sistema energètic", ha dit Zelenski, que ha comparegut al costat dels seus homòlegs de Polònia, Andrzej Duda, i Lituània, Gitanas Nauseda, al final de la cimera d'aquesta iniciativa que agrupa els països del Bàltic, l'Adriàtic i el mar Negre.
Zelenski ha tornat a advertir de les mancances ucraïneses després que Rússia atacara múltiples oblasts d'Ucraïna amb uns huitanta míssils i drons que van causar danys greus en diverses plantes de generació elèctrica, incloent-hi la central tèrmica més important de la regió de Kíiv, la capacitat de producció de la qual va quedar anul·lada.
La UE i els EUA responsabilitzen Rússia del risc d'accident a la planta nuclear de Zaporíjia
Per la seua banda, els Estats Units i la Unió Europea han assegurat aquest dijous que la invasió russa d'Ucraïna ha provocat un risc d'accident a la central nuclear ucraïnesa de Zaporíjia, ocupada per Rússia, que ha patit diversos atacs des de diumenge passat.
L'Agència Internacional de l'Energia Atòmica (AIEA) ha qualificat de "temeraris" uns atacs dels quals s'acusen mútuament Ucraïna i Rússia i que eleven el risc d'accident a la central atòmica més gran d'Europa.
Per la seua part, Ucraïna va acusar Rússia —que atribueix els atacs a Kíiv— de llançar una campanya de desinformació.
D'altra banda, Zelenski ha alertat de la “importància crítica” de rebre al més prompte possible “armament i munició” perquè l'exèrcit puga continuar defenent les seues posicions al front amb garanties.
També ha destacat la importància de produir armament conjuntament entre Ucraïna i els països europeus, i ha demanat finançament perquè la indústria armamentística ucraïnesa puga continuar desenvolupant-se i reduint la dependència de l'ajuda estrangera.
Més llegit
-
Fins quan serà festiu el 24 de juny a la Comunitat Valenciana?
-
Quaranta detinguts i una denúncia per violació en la nit de Sant Joan a València, amb 75.000 persones a les platges
-
L'onada de calor deixa màximes de 39,6 °C a Anna i la segona nit de Sant Joan més càlida de la sèrie històrica
-
Comença el rodatge a València d’un documental sobre Carlos Berlanga participat per À Punt
-
Fogueres i festes omplin les platges de nord a sud en una nit de Sant Joan marcada per la calor
-
Troben el cadàver d'un home a l'aparcament d'un centre comercial de Xàtiva dins d'un cotxe que no era seu
Més vist
Més escoltat
-
23.06.2026 | 90 minuts
-
22.06.2026 | "El Gastroturista", amb Vicent Gil | Juanvi Badía i la nova etapa de La Alegria de la Huerta i el grup Mercabanyal
-
22.06.2026 | ‘Que nada nos pare’, el curt que visibilitza l’acompanyament en el càncer a través de l’esport
-
22.06.2026 | Les notícies del migdia
-
22.06.2026 | L'hora de la cultura | “El Pretext”, amb Arturo Orrico
-
23.06.2026 | Les notícies del matí