Zelenski demana suport militar permanent a la Conferència de Seguretat de Munic
El primer ministre ucraïnés ha reafirmat la intenció que Ucraïna forme part de la Unió Europea i de l’OTAN
Aquest divendres s’ha celebrat a la ciutat alemanya de Munic la Conferència de Seguretat, que ha tingut la intervenció del primer ministre ucraïnés, Volodímir Zelenski. El mandatari, que ha participat de manera telemàtica, ha subratllat que no hi ha “alternativa” a la derrota de Rússia en la guerra d’Ucraïna, i que tampoc existeixen alternatives a l’adhesió del seu país a la Unió Europea. Zelenski també ha indicat que, en una darrera instància, Ucraïna formarà part de l’OTAN.
Durant la conferència, ha indicat que les armes russes també “apunten a Europa” i a la llibertat del continent, i que, per tant, no es poden fer compromisos amb Rússia. Zelenski ha recordat els assoliments del seu bàndol durant la guerra i ha afirmat que la victòria està a l’abast de la mà: “El Goliat rus caurà enguany”.
Per això, el primer ministre ha reiterat la demanda de suport militar permanent. "La nostra vida depén d'això", ha remarcat el líder ucraïnés, que va indicar que els retards permeten al Kremlin desestabilitzar la situació geopolítica a escala mundial comprant armes de l'Iran i provocant escalades en països com Mali o la República Centreafricana. El president ha manifestat l'esperança de poder celebrar l’any que ve la “primera conferència de Seguretat després de la guerra” amb una “Ucraïna lliure”.
Més llegit
-
Koldo, a Ábalos: “Tinc dos mòbils de Santos de totes les barbaritats. El teu cas és un joc de xiquets comparat amb ell”
-
Llamps, pluja intensa, esclafits humits i granís sorprenen l'interior de la Comunitat Valenciana
-
Convocada l'octava manifestació per a demanar la dimissió de Mazón per la seua gestió de la dana
-
Mor una persona en un accident de trànsit este dimecres de matinada a Xàbia
-
Metrovalència interromp per obres del 27 de juny al 31 d'agost els trams Aragó-Marítim i Masies-Bétera
-
Una alt càrrec d'Emergències confirma l'enviament de bombers a vigilar el Magre i el Poio (a Paiporta, Picanya i Torrent) a les 12:48 el dia de la dana
Més vist
Més escoltat
-
17.06.2025 | Línia de fons
-
17.06.2025 | 90 minuts
-
17.06.2025 | Tema d’actualitat”: la solidaritat els primers dies de la dana a la Rambleta, protagonista d'un documental
-
17.06.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
17.06.2025 | Queda't amb mi | Segona Part
-
16.06.2025 | “Distopies” Gaudir del temps lliure il·limitat