La xifra de víctimes mortals pel xoc de trens a Grècia s'eleva a 57
El govern hel·lé ha reconegut que al tram específic on va passar l'accident no funcionaven els sistemes de seguretat
La xifra de víctimes mortals pel xoc entre un tren de passatgers i un altre de mercaderies dimarts passat a Tempe s'ha elevat aquest dijous a 57, tal com ha informat el departament forense de la ciutat de Làrissa.
El portaveu del govern conservador, Iannis Ikonomu, ha reconegut que en el tram específic on va passar l'accident no funcionaven els sistemes de seguretat —com la guia electrònica o la senyalització— que sí que funcionen en altres sectors de la via ferroviària grega.
A més, més de cinquanta persones continuen hospitalitzades, sis d'elles en vigilància intensiva. La majoria de les víctimes eren joves universitaris que tornaven a Salònica després d'un pont festiu. El sinistre va passar poc abans de la mitjanit de dimarts, quan dos trens —un amb 342 passatgers i deu empleats ferroviaris i un altre de càrrega amb dos maquinistes— van xocar prop de la xicoteta localitat de Tempe, a uns 300 quilòmetres d'Atenes.
El primer ministre grec, Kyriakos Mitsotakis, ha declarat tres dies de dol nacional i ha afirmat que “es depuraran responsabilitats” i que "la tragèdia, desafortunadament, es deu sobretot a un error humà".
La Fiscalia de Làrissa ha imputat el cap de l'estació de trens de la ciutat per “homicidi negligent” i altres delictes que poden comportar, si troben culpable l'home de 59 anys, una pena de deu anys a cadena perpètua.
Més llegit
-
Pérez Llorca desfila en l'Ofrena amb la seua filla "molt emocionat" en un dia "inoblidable"
-
Carmen Prades tanca una ofrena de rècord amb un clar missatge de pau
-
El món faller obri la porta a una tercera sessió de l’Ofrena
-
Ferit greu un xiquet de dos anys que va caure del balcó d'un edifici a Catarroja
-
La pirotècnia Valenciana promet una Nit del Foc “contundent i rítmica” amb “la potència que tant agrada”
-
Imputen quatre sanitaris per la mort d’una xiqueta de dotze anys de Jérica per peritonitis purulenta el 2023
Més vist
Més escoltat
-
18.03.2026 | Les notícies del migdia
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Quarta Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Segona Part
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Primera Part
-
18.03.2026 | 90 minuts
-
17.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Ofrena 2026 | Tercera Part