Biden signa una orde executiva que limita les sol·licituds d'asil a la frontera amb Mèxic
Les autoritats nord-americanes podran deportar ciutadans quan se superen 2.500 detencions diàries a la frontera durant set dies
El president dels Estats Units, Joe Biden, ha signat una orde executiva que limita les sol·licituds d'asil a la frontera amb Mèxic. Així ho ha anunciat el mateix president este dimarts. En la pràctica, esta legislació implicarà que les autoritats nord-americanes podran deportar ciutadans quan se supere una xifra mitjana de 2.500 detencions diàries a la frontera durant set dies. "Continuarem treballant amb els nostres veïns mexicans en lloc d'atacar-los i construirem una relació forta", ha justificat Biden en una intervenció pública en què ha anunciat esta mesura.
Així mateix, en un discurs a la Casa Blanca, el president nord-americà ha afirmat que mai ha "demonitzat" als immigrants, a diferència de l'exmandatari republicà Donald Trump.
L'última xifra oficial parla de 4.200 arrestos diaris. La mesura, la més dura en política migratòria durant el mandat de Biden, arriba en plena carrera cap a les eleccions generals de novembre al país.
Més llegit
-
L'N-332, tallada en els dos sentits a Gandia, pel xoc d'una grua contra un pont, que haurà de ser demolit
-
À Punt oferix a la jutgessa els bruts de càmera de la dana i els entregarà quan els requerisquen
-
Dijous assolellat amb temperatures inusualment altes a l'interior
-
Quatre dies més de calor
-
Pedro Sánchez anuncia una llei per a baixar ràtios i hores lectives del professorat
-
Condemnen l'antic capellà de Biar a un any i mig de presó per agressió sexual a una menor