El vaixell de l'Armada Furor salpa de Cartagena per a donar suport a la flotilla d'ajuda a Gaza
Israel diu que no considera problemàtic l'enviament d'esta embarcació militar i una altra d'Itàlia, però advertix que no permetrà que la flotilla entre en Gaza perquè és "una zona de combat activa"
El vaixell d'acció marítima Furor de l'Armada espanyola ha salpat la matinada d'este divendres, a les 00:29 hores, del port de Cartagena per a donar suport a la Global Sumud Flotilla que porta ajuda humanitària a la Franja de Gaza, després dels atacs que van denunciar este dimarts: "Explosions, eixams de drons i interferències en les comunicacions".
El president del govern, Pedro Sánchez, va anunciar a Nova York l'eixida del patruller oceànic "equipat amb tots els mitjans", per a actuar, si fora necessari, en auxili de la missió humanitària, que aspira a trencar el bloqueig israelià per a portar l'ajuda. La formen 51 vaixells amb uns 500 activistes, que van salpar des de costes d'Espanya, Tunísia, Itàlia i Grècia.
Passades les 22:00 hores, un alt càrrec de l'Armada s'ha dirigit per megafonia a la tripulació de Furor al moll de La Curra abans de salpar. "L'important comença ara, quan sigueu un vaixell a la mar. Aneu a una missió d'acompanyament i esteu més que qualificats per a dur-la a terme", ha dit.
"Solament vos demane una cosa, dedicar-vos a la missió, no som polítics, no som civils, som militars, som marins de l'Armada i això és el que sabem fer, complir la missió que ens encomanen sense pensar en res més. Feu les coses amb seguretat, i torneu sans i estalvis", ha afegit, segons replega l'agència EFE.
Israel advertix que cap vaixell entrarà en Gaza
Israel ha assegurat que no considera problemàtic l'enviament d'un vaixell espanyol perquè acompanye la Global Sumud Flotilla i, encara que ha considerat que no hi haurà necessitat d'una operació de rescat, ha advertit que cap vaixell entrarà en Gaza, "una zona de combat activa".
El govern italià també ha autoritzat l'enviament d'una fragata per a possibles operacions de socors, ja que entre els activistes hi ha italians.
De fabricació espanyola, a les drassanes de Navantia a Ferrol, Furor va incorporar-se a l'Armada en el 2019. Té una dotació de 52 persones, que arriba a 60 si s'hi sumen els sanitaris. El vaixell té capacitat per a participar en operacions convencionals de vigilància marítima, però també en missions humanitàries, de manteniment de la pau, antidrogues o control de la immigració irregular.
Més llegit
-
La xiqueta de quatre anys ingressada al Clínic després de ser atesa a la clínica dental d'Alzira ix de l'UCI
-
L'Audiència Nacional jutjarà Jordi Pujol per videoconferència des de casa
-
Mor una dona i un home resulta ferit en un accident de trànsit a Sax
-
Telefónica anuncia un ERO per a 5.319 persones en les tres filials principals i en Movistar+
-
Els biòlegs alerten: 100.000 òvuls congelats estan abandonats a Espanya per les traves de la llei
-
Picanya recupera el seu eccehomo, restaurat després dels greus danys de la dana