La Unió Europea treballa en un pressupost per a l'eurozona
França és la impulsora d'aquest instrument, que té el rebuig d'un grup de països encapçalat per Holanda.
Els caps d'estat i de govern de la Unió Europea demanaran als ministres d'economia i finances dels països respectius que treballen en el disseny d'un possible pressupost per a l'eurozona. Aquesta mesura, un dels principals punts de discussió que tracten aquest divendres en la cimera de l'euro a Brussel·les, busca millorar la preparació davant de possibles moments de crisi, però genera discrepàncies entre els estats membres.
Els dirigents europeus de la zona euro també sol·licitaran a la Comissió Europea que presente una iniciativa legislativa per a aquest instrument pressupostari i esperen tancar un acord en aquest respecte entre els països per a juny del 2019.
El pressupost aniria encaminat a reduir les divergències econòmiques entre els 19 països que comparteixen la moneda única i augmentar la competitivitat. S'emmarcaria en el pressupost plurianual comunitari, encara que el volum encara haurà de determinar-se.
El principal impulsor d'aquest pressupost per a l'eurozona és França, encara que recentment Alemanya s'ha sumat a la tesi. La idea té el rebuig d'un grup de països liderat per Holanda, amb Finlàndia, Suècia, Dinamarca, Estònia, Letònia, Lituània, la República Txeca i Eslovàquia, ja que qüestionen la necessitat de l'instrument i temen que aquesta mesura reduïsca els incentius perquè els països mantinguen uns comptes sanejats.
Més llegit
-
Cremen dos cases vinculades als germans detinguts pel tiroteig mortal a Alzira
-
Mor als 27 anys Presley Gerber, fill de la model estatunidenca Cindy Crawford
-
L'estiu més càlid en almenys un segle i mig donarà pas a una tardor previsiblement també amb temperatures per damunt del normal
-
Els tests de covid es disparen a les farmàcies amb l'arribada de setembre
-
Miquel Baquero (La Fe) sobre els nous medicaments per a frenar l'Alzheimer. "La majoria de professionals esperàvem que també es finançaren"
-
Mazón defén que el Tribunal Superior l’ha eximit de responsabilitat penal i rebutja entregar els whatsapps del dia de la dana