La Unió Europea demanarà sancions a Facebook si no millora la protecció dels usuaris
La companyia haurà de complir els seus compromisos en matèria de consum abans que acabe l’any.
La comissària europea de Justícia i Consum, Vera Jourova, ha advertit a Facebook que se li "acaba la paciència" i que demanarà a les autoritats estatal que sancionen la companyia si no compleix els seus compromisos en matèria de protecció dels usuaris.
Jourova ha explicat que, després d’un diàleg de quasi dos anys amb l’empresa, no es conforma amb progressos i espera resultats. Així, ha criticat que encara continua havent-hi importants llacunes en la transparència que se li demana a Facebook en els seus termes i condicions d'ús.
La comissària ha instat la companyia a assumir la seua "responsabilitat" i a ser "honesta" amb la protecció de les dades personals dels seus clients. "Volem que Facebook siga absolutament clar amb els seus usuaris sobre la manera en què opera el seu servei i guanya diners", ha subratllat.
Jourova ha donat de termini fins a final d'any perquè Facebook complisca els seus compromisos en matèria de consum assumits amb la Unió Europea. A més, espera que a l'octubre s’introduïsquen els canvis perquè les autoritats competents puguen supervisar el seu desenvolupament i impacte.
Més llegit
-
Insults, maltractament físic, amenaces i falta de menjar: les acusacions dels fills de l’exmilitar i l'entrenadora de futbol Patricia Campos
-
Educació i els sindicats de la concertada acorden implantar la jubilació parcial del professorat
-
El Consell aprova modificar el currículum de batxillerat per a adequar-lo a la normativa estatal i a les PAU
-
Els estudiants valencians obtenen la segona nota d'accés a la universitat més baixa de tot Espanya
-
Baldoví reclama avançar les eleccions després de tres anys de govern del PP i Vox
-
Veneçuela confirma 920 persones mortes, 3.360 ferides i almenys hi ha 14 espanyols sepultats