Tunísia homenatja amb funerals d’estat el president Essebsi, l’home clau de la transició
El rei Felip VI, present en les exèquies, destaca el compromís del mandatari amb la democràcia.
Caps d’estat i de govern s’han donat cita aquest dissabte a la ciutat de Cartago en l’últim adéu a Essebsi, president de Tunísia, que va faltar dijous passat als 92 anys. Fou el primer cap d’estat electe democràticament després de la caiguda de Ben Ali i la mediació va ser fonamental, especialment en les relacions amb els islamistes del partit Ennahda. Va tindre una contribució fonamental en la consolidació democràtica al país.
El rei Felip VI ha estat en representació d’Espanya en les exèquies i ha traslladat al poble tunisià les condolences en nom de la Corona, el govern i el poble espanyol. D’Essebsi ha destacat el compromís que va tindre amb el país nord-africà i amb la democràcia.
Entre les delegacions estrangeres que han assistit al funeral ha estat, a més de Felip VI, el president francés, Emmanuel Macron, o l’emir de Qatar, Hamad al-Thani. La nombrosa representació diplomàtica ha simbolitzat el suport a Tunísia, l’únic país que ha aconseguit una transició exitosa després de les revolucions de les primaveres àrabs de 2011.
Amb la mort d’Essebsi, Mohamed Enneceur ha assumit la presidència provisional de Tunísia. D’acord amb la Constitució del país, s’obri un període de 90 dies per a organitzar els comicis presidencials. El mateix Enneceur, en acabar el funeral, ha anunciat que la data més probable serà el 15 de setembre.
Més llegit
-
El gran sopar de la nit de Nadal: una tradició castellana que va arribar amb la televisió
-
Reobrin les carreteres de l'interior nord afectades per la neu
-
Avís taronja per pluges de fins a 100 l/m² al litoral nord d’Alacant i sud de València
-
Detenen un jove per agredir sexualment una dona mentre esperava el tramvia a València
-
El dia de Nadal deixa més de 200 l/m² en punts de la Marina i la Safor
-
Cúmul d'incendis l'endemà de Nadal: tres declarats en vivendes a l'Horta Sud i Albaida en les últimes hores
Més vist
Més escoltat
-
25.12.2025 | L'hora de la cultura
-
24.12.2025 | "Viatges", amb Clara Estrems | Com se celebra el Nadal arreu del món
-
26.12.2025 | Les notícies del matí
-
26.12.2025 | Les notícies del migdia
-
24.12.2025 | Vicente Mallols i la màgia del stop motion
-
24.12.2025 | Homenatge a Glamour i Comité Cisne, dos grups emblemàtics del pop rock valencià dels 80