Els talibans destrueixen 21.000 instruments musicals en la seua croada contra el “vici"
El Ministeri per a la Propagació de la Virtut i la Prevenció del Vici d’Afganistan es vanagloria de la persecució de les arts i de la manca de llibertat de les dones
Els talibans han destruït més de 21.000 instruments musicals l'últim any, així com desenes de milers de CD amb "pel·lícules immorals". Així ho ha afirmat este dimarts el Ministeri per a la Propagació de la Virtut i la Prevenció del Vici, entre crítiques de la comunitat internacional per les restriccions imposades des que van arribar al poder el 2021 amb la retirada de les tropes estatunidenques. Un portaveu del ministeri, Sheikh Muhibullah Mukhlis, ha presumit durant un acte que han destruït 21.328 instruments musicals en el marc d'una campanya contra la música, la qual els talibans consideren que va en contra de la seua estricta interpretació de la llei islàmica.
Més de 30.000 CD que contenien pel·lícules “immorals” es van destruir igualment, segons Mukhlis, que també va revelar que van suspendre 25.000 treballadors del sector de les comunicacions per distribuir "pel·lícules vulgars". Esta campanya contra el "vici" a l'Afganistan, que ha portat els talibans a ordenar la decapitació de maniquins, entre altres mesures, ha inclòs també “visites” a desenes de milers de restaurants, sales de bodes i hotels per a assegurar-se que no hi sonara la música.
La música i les dones, en el punt de mira
Els músics afganesos se servien d'instruments com la timbala, la guitarra o el rabec (similar al llaüt), per a ambientar bodes i programes musicals a l'Afganistan, fins que es van prohibir amb l'arribada al poder dels talibans l'agost del 2021. L'estreta interpretació de la llei islàmica dels talibans ha limitat també de manera flagrant la llibertat de les dones a l'Afganistan, on ara no tenen accés a l'educació superior i, entre altres coses, pateixen restriccions al moviment i a l'accés al treball.
La comunitat internacional ha denunciat les violacions dels drets fonamentals dels afganesos i, especialment, els de les dones. Mukhlis, no obstant això, ha afirmat que els talibans "han previngut 2.638 casos de violència contra les dones", entre els quals van incloure la venda d'esposes i matrimonis forçats. Ja en l'anterior règim talibà entre el 1996 i el 2001, els fonamentalistes van prohibir la música i van imposar severs càstigs a qui exercira este ofici, la qual cosa va provocar la fugida de molts artistes professionals.
Més llegit
-
Més de 35.000 persones inunden els carrers de València en una manifestació multitudinària per l'educació pública
-
Els set eixos de la proposta que la Conselleria d'Educació ha posat damunt de la taula
-
Descens tèrmic acusat i tempestes al sud del Xúquer i a les comarques del sud
-
La reunió entre Educació i sindicats acaba sense acord després de vora cinc hores i se citen a continuar negociant dilluns
-
La manifestació dels docents i la protesta dels taxistes amenacen de col·lapsar València este divendres
-
Més de 1.200 membres dels equips directius de centres amenacen amb dimissions en bloc en un manifest conjunt