Els talibans busquen persones que van treballar amb els EUA i l’OTAN
Segons 'The New York Times', han amenaçat de matar o arrestar els familiars si no les localitzen
Els talibans estan buscant persones que han treballat amb les forces dels Estats Units i l'OTAN a l'Afganistan per a castigar-les i han amenaçat de matar o arrestar els seus familiars si no les localitzen, segons ha revelat aquest dijous el diari The New York Times.
El periòdic cita com a font un document confidencial de les Nacions Unides compartit de manera interna en l'organització, que està datat d’ahir dimecres i va ser proporcionat pel Norwegian Center of Global Analyses, un grup assessor d'amenaces que proveeix informació d'intel·ligència a agències de l'ONU.
D'acord amb el document, hi ha diversos informes que els talibans tenen una llista de persones i localitzacions, i han anat porta per porta "arrestant i/o amenaçant de matar o arrestar a membres de la família de les persones que són objectiu, llevat que s'entreguen ells mateixos als talibans".
Estan especialment en risc els membres de les forces armades i la policia afganeses, així com persones que van treballar per a unitats d'investigació del govern enderrocat d’Ashraf Ghani.
La informació ara revelada contradiu les declaracions recents dels talibans, que han assegurat que no buscarien venjança en els seus opositors.
Més llegit
-
Un equip d'À Punt, brutalment agredit per dos ramaders a Alcalà de Xivert
-
L'Aemet va assegurar tres voltes a la Generalitat el dia de la dana que el temporal se n'anava a Conca
-
Intenten controlar un incendi al desballestador Bonaire, a Quart de Poblet
-
La Guàrdia Civil continua la cerca del fugitiu mentre mantenen detingut el seu acompanyant
-
Un jove enterrador encén les xarxes mostrant el seu treball en el cementeri de Vilamarxant
-
À Punt condemna l’agressió que han patit este matí dos membres de la redacció de Castelló a Alcalà de Xivert